arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

استقرار ارتش سوریه در مرزهای مشترک با ترکیه / چالش آمریکا با ورود ارتش سوری به یک میدان نفتی

ساکنان حومه شرقی شهر راس العین در شمالی‌ترین نقطه سوریه در مرزهای ترکیه و سوریه در پی ورود نیروهای ارتش سوریه به منطقه شروع به بازگشت به منازلشان کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ساکنان یک روستا با ورود ارتش سوریه و اطمینان از وضعیت امنیتی برقرار شده در حال بازگشت به منازلشان هستند.

یگان‌های ارتش سوریه در مرزهای سوریه و ترکیه مستقر شدند و پرچم سوریه را در مرزهای قامشلی و مالکیه برافراشتند.

سانا گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه بر نوار مرزی مشترک با ترکیه از ابتدای شهر قامشلی در غرب تا شهر المالکیه در شرق در امتداد ۶۰ کیلومتر مستقر شدند و ایست‌های بازرسی در منطقه برای ایجاد امنیت و حمایت از ساکنان برپا کردند.

در این راستا نیروهای ارتش سوریه روز سه‌شنبه وارد میدان نفتی "ملا عباس" وابسته به میادین نفتی رمیلان در قامشلی از توابع استان حسکه در شمال شرق سوریه شدند.

مناطق میدان نفتی یکی از مناطقی است که ارتش سویه طی استقرار روز سه‌شنبه خود در مرزهای ترکیه و سوریه وارد آنجا شد.

مساحت‌هایی که ارتش سوریه در محور ۶۰ کیلومتری شرق قامشلی به تصرف خود درآورده شامل مناطق و روستاهای "کدیر غصن، تل الحسنات، تل السید، ملا عباس، قحطانیه، کرشامو، تل جهاد و تل خرنوب در شرق قامشلی" هستند.

روز گذشته ارتش سوریه شروع به استقرار در حومه شرقی قامشلی در مرزهای ترکیه و سوریه کرد که اولین استقرار نیروهای ارتش سوریه در این منطقه از سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اخیرا تهدید کرده بود نسبت به هرگونه تسلط ارتش سوریه، روسیه یا داعش بر میادین نفتی در شمال سوریه "پاسخی کوبنده" خواهد داد.

یگان‌های ارتش سوریه چند روز پیش در حومه شمالی حسکه مستقر شده و وارد دو شهرک عامودا و الدرباسیه و روستاها و شهرک‌های تل عفر، خراب کورد در حومه غربی قامشلی و تعدادی از روستاهای حومه شمال شرقی حسکه در مرزهای ترکیه و سوریه از حومه شرقی راس العین در غرب تا قامشلی در شرق شدند و نقاط حضور خود را در محوری به طول ۹۰ کیلومتر تثبیت کردند.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان که اطلاعات خود را از منابع مخالف می‌گیرد، اشاره کره استقرار جدید نیروهای ارتش سویه در مناطق شمال و شمالی شرقی سوریه بوده و تجهیزات نظامی ارتش سوریه شامل نیروها و ابزارآلات و تجهیزات نظامی و لجستیکی به حومه شرقی قامشلی وارد شدند.

این نهاد افزود، به شخصیت‌های منطقه درباره توافق روسیه، ترکیه و آمریکا درباره استقرار نیروهای گارد مرزی سوریه در مرزها در منطقه‌ای بین قامشلی و قحطانیه اطلاع داده شده و همچنین گفته شده نیروهای آمریکایی در عمق این منطقه حضور دارند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز به اطلاعاتی اشاره کرد مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی در حال آماده سازی مقدماتی برای احداث پایگاه جدید وابسته به خود در روستای زغات و ینبوع واقع در حومه مالکیه در مسیر گذرگاه سیمالکا در مثلث ترکیه، عراق و سوریه هستند.

همچنین بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در تل ابیض واقع در حومه شمالی رقه تعدادی از غیرنظامیان مجروح شدند.

منابع محلی گزارش دادند: یک خودروی بمب گذاری شده روز سه‌شنبه در تل ابیض واقع در حومه شمالی رقه منفجر و منجر به جراحت تعدادی از غیرنظامیان و وارد آمدن آسیب‌های مادی زیادی به منازل و املاک شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان