arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰

وال استریت ژورنال: امریکا به دبنال تولید بمب هایی برای حمله به تاسیسات اتمی ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه غربی با اشاره به تجهیزات نظامی آمریکا به صراحت اعلام کرد که واشنگتن هنوز بمب مناسبی که بتواند به تاسیسات ایران آسیب برساند در اختیار ندارد از همین رو برنامه ای را برای تولید بمب های قوی آغاز کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، وال استریت ژورنال در گزارش خود می نویسد: در همین رابطه پنتاگون بمبی 30 هزار پوندی برای منهدم کردن اهداف زیر زمینی که قابلیت نفوذ در بتن را دارند و با نام "بمب تخریب کننده قوی" شناخته می شود برای تخریب کردن اهداف و تاسیسات زیرزمینی موجود در ایران و حتی کره شمالی طراحی کرده و در حال ساخت آن است.

این بمب مراحل آزمایشات ابتدایی را پشت سرگذاشته اما کارشناسان امریکایی همچنان معتقدند که این بمب 30 هزار پوندی توانایی تخریب اهداف زیرزمینی در ایران را ندارد.

کارشناسان پنتاگون دلیل ناکارآمدی این بمب را اینطور بیان می کنند : واقع شدن اهداف در عمق بسیار زیاد و اقدام جدید ایران در ایجاد استحکمات جدید برای محافظت از تاسیسات زیرزمینی خود.

وال استریت ژورنال در ادامه می نویسد : ناکارآمدی این بمب موجب شد تا پنتاگون در اوایل ماه ژانویه در درخواستی محرمانه از کنگره آمریکا بخواهد که امکان افزایش قدرت تخریب این بمب را صادر کند به گونه ای که این بمب 30 هزار پوندی پیش از منفجر شدن توانایی عبور از دیوارهای فولادی، صخره و بتن را داشته باشد.

به گفته مقامات پنتاگون و دیگر مقامات دولت آمریکا، افزایش قدرت تخریب بمب های 30 هزار پوندی در راستای برنامه عملیات نظامی احتمالی علیه ایران انجام می شود.

تا پیش از سال جاری میلادی پنتاگون برای تولید 20 بمب 30 هزار پوندی با قابلیت نفوذ در اهداف زیرزمینی، 330 میلیون دلار هزینه کرده بود. این بمب ها توسط شرکت بوئینگ ساخته می شوند و پنتاگون برای قدرتمندترساختن این بمب ها 82 میلیون دلار دیگر نیز هزینه می کند.

وال استریت ژورنال می نویسد : با این وجود هنوز برخی از کارشناسان آمریکایی در مورد کارآیی این بمبها و توانایی آن در تخریب تاسیسات ایرانی تردید دارند اما مقامات پنتاگون در این باره به آنها اطمینان می دهند.

در همین رابطه "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به وجود این بمب ها گفته بود : ما هنوز برای افزایش قدت این بمب ها تلاش می کنیم. این بمب ها برای تخریب اهداف زیرزمینی است که در عمق بسیار زیاد واقع شده اند.  
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بــــابــــایـــــی
|
SWITZERLAND
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
3
3
اخرش هم تبدیل میشه به همون بمب های احمق که به اسرائیل فروخته بودند(چندی پیش یک گزارش داشتید که بمب های مشابه تحویل شده به اسرائیل مشگل دارند و بمب احمق نام گرفتند)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
1
خيلي براي شما متاسفم كار سايت هاي امثال شما فقط شده ايجاد استرس در جامعه يك بار تيتر ميزنيد دلفينها در خليج فارس » اماده باش اسراييل بري حمله به ايران »حمله ناتو به ايران»حمله عربستان به ايران »حمله گرجستان به ايران »حمله جزاير بوركينافاسو به ايران »حمله اتمي سومالي به ايران شما معلوم نيست ايراني هستيد ارق ملي داريد كارشما فقط موجب التهاب و ترساندن مردم ميشودلطفا بيشتر دررابطه با مشكلات مردم خبر رساني كنيد
نظرات بینندگان