arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

انفجار در پادگان نیروهای مورد حمایت امارات در یمن

چند انفجار شدید در یک پادگان متعلق به نیروهای مورد حمایت امارات متحده عربی در یمن به وقوع پیوست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انفجار در پادگان نیروهای مورد حمایت امارات در یمنبه گزارش چهارشنبه شب پایگاه خبری المیادین، انفجارهای شدید، پادگان نیروهای مورد حمایت امارات در شهر ساحلی المخا را به لرزه درآورد.

جزئیات بیشتری درباره این انفجار گزارش نشده است.

پس از چند ماه کشمکش و درگیری مسلحانه میان نیروهای وفادار به «منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب یمن روز سه شنبه با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان طرف‌های یمنی در ریاض به امضا رسید.

درگیری های شدید میان نیروهای شورای انتقالی جنوب و نیروهای منصور هادی از ۱۹ مرداد سال جاری در استان عدن و برخی استان های جنوبی این کشور صورت گرفت. جدایی طلبان در آن زمان کنترل کاخ ریاست جمهوری «معاشیق» در شهر بندری عدن و دیگر مراکز راهبردی این شهر را در دست گرفتند.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن توسط منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

عربستان و امارات از کشورهای فعال در ائتلاف عربی بوده و از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) با ایجاد ائتلافی به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت، یمن را هدف حملات خود قرار داده اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از چهار سال و نیم از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

نظرات بینندگان