arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

هواشناسی: جو بیشتر مناطق کشور آرام است

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد که امروز شرایط جوی در اکثر مناطق کشور آرام است و تنها در کهکیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«فریبا گودرزی» کارشناس هواشناسی گفت: از روز جمعه -فردا- تا روز یکشنبه به سبب عبور امواج ضعیف جو، در نوار جنوبی کشورمان بارش‌های پراکنده را شاهد خواهیم بود. روز جمعه در کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، برخی از مناطق در استان‌هایی مانند اصفهان، یزد، جنوب خوزستان، جنوب بوشهر، هرمزگان و غرب کرمان بارش پراکنده را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه جنوب فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان و جزایر مرکزی خلیج فارس بارش پراکنده داریم و تقریبا تا روز یکشنبه این بارش‌ها ادامه‌ خواهد داشت.

وی یادآور شد: روز دوشنبه اکثر مناطق کشور آسمانی صاف دارد و در سیستان و بلوچستان و کرمان شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود.

گودرزی خاطرنشان کرد: از اوایل هفته آینده برای نیمه شمالی کشور جوی پایدار پیش بینی می شود که این پایداری در شهرهای صنعتی و پر جمعیت نیمه شمالی، سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد.

این کارشناس افزود: آسمان امروز تهران نیز صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است و دمای هوای صبح امروز تهران ۹ درجه بوده و بیشنیه آن ۱۷درجه است.

او درباره سردترین و گرم‌ترین شهرهای حال حاضر کشورمان گفت: شهرکرد و بجنورد با دمای ۴ درجه زیر صفر و بیرجند و اردبیل با دو درجه زیر صفر به ترتیب جزو سردترین و بندرعباس با ۳۶ درجه، اهواز و بوشهر با ۲۹ درجه گرم‌ترین شهرهای کشور هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان