arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

بیل گیتس: مطمئن نیستم که «الیزابت وارن» روشنفکر باشد / موافق شکسته شدن انحصار فناوری های بزرگ نیستم

بنیانگذار مایکروسافت هوادار شکستن قدرت فناوری های بزرگ نیست. بیل گیتس در جدیدترین سخنان خود ضمن ابراز تردید نسبت به مواضع نامزد حزب دموکرات؛ الیزابت وارن، گفت که عقاید او را را سازنده و مثبت ارزیابی نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنیانگذار مایکروسافت هوادار شکستن قدرت فناوری های بزرگ نیست. بیل گیتس در جدیدترین سخنان خود ضمن ابراز تردید نسبت به مواضع نامزد حزب دموکرات؛ الیزابت وارن، گفت که عقاید او را را سازنده و مثبت ارزیابی نمی کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیل گیتس در جریان سخنرانی در کنفرانس DealBook در نیویورک تایمز اظهار داشت:" شکستن قدرت شرکت ها راهی برای حل مسئله غول های فناوری نیست زیرا در نهایت منجر به از بین رفتن سالها تلاش می شود و نمی تواند نتیجه ای مثبت داشته باشد. من عمیقا نگران دستاوردهای یک دهه اخیر مایکروسافت هستم."

گیتس ادامه داد: "من نسبت به این نوع طر تفکر بسیار بدبین هستم و هرگز فکرش را نمی کردم روزی قدرت مایکروسافت در هم شکسته شود. من مطمئن نیست که وارن از ذهنی باز برخوردار یا به عبارتی روشن فکر باشد. به نظر می رسد او کلا با مسئله ثروت مشکل دارد."

این اظهارات در حالی مطرح می شود که وارن معتقد است باید هر چه سریع تر "تغییرات بزرگ و ساختاری" انجام  شود تا غول های فناوری مانند آمازون ، گوگل ، اپل، مایکروسافت و فیس بوک از قدرت خود فاصله گرفته و مجبور باشند جوابگوی هر حرکت خود باشند. وارن استدلال می کند که شرکت های بزرگ فناوری از ادغام برای از بین بردن رقبا و صدمه زدن به شانس موفقیت شرکت های کوچکتر استفاده می کنند. وی در یک پست وبلاگی در ماه مارس نوشت: اجرای ضعیف قوانین ضد انحصار باعث کاهش رقابت و نوآوری در بخش فناوری می شود.

اما گیتس استدلال کرد که دادخواست ضد انحصاری مایکروسافت فضای فناوری را رقابتی تر نمی کند. وی افزود: " این روزها به جای اینكه از اندروید استفاده كنید ، می توانید از ویندوز موبایل استفاده كنید. ما انحصارطلب نیستیم و همیشه سعی کرده ایم روحیه همکاری و رقابت را توامان پیش ببریم."

 

گیتس در پاسخ به این سؤال كه وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میان وارن و دونالد ترامپ به کدام یک برای پست رئیس جمهوری رای خواهد داد ، گفت: "من هر فردی را انتخاب می کنم که رفتار عقلانه تری را با فناوری داشته باشد، فارغ از سیاست، امیدوارم یک رئیس جمهور قدرتمند و با روحیه پیشرفت داشته باشیم."

نظرات بینندگان