arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

گزارشی شفاهی مدیرکل موقت آژانس: ایران باید همکاری کامل و به موقعی با آژانس داشته باشد

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت مدیرکل موقت آژانس در جلسه امروز (پنجشنبه) شورای حکام این نهاد گزارشی شفاهی درباره موضوعات پادمانی ایران ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نورمن لارنس خبرنگار وال استریت ژورنال در صفحه شخصی خود در توئیتر به نقل از سخنگوی آژانس نوشت: کورنل فروتا مدیرکل موقت آژاس امروز درباره موضوعات پادمانی در ایران گزارشی شفاهی به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کرد.
وی افزود: مدیرکل موقت، آژانس را از تلاش‌های جاری برای روشن شدن سوالات مرتبط با کامل بودن اظهارات پادمانی ایران مطلع کرد. او گفت که ایران باید همکاری کامل و به موقعی با آژانس داشته باشد و فورا به سوالات آژانس برای حل این مساله پاسخ دهد. او همچنین تاکید کرد که آژانس آماده است با ایران برای حل هر چه سریع‌تر این مساله همکاری کند.
آژانس تاکنون در ۱۶ گزارشی که بعد از اجرای برجام ارائه کرده، پایندی ایران به این توافق را تایید کرده است. این در حالی است که آمریکا به طور یکجانبه از آن خارج شده و اروپایی‌ها نیز به تعهدات اقتصادی خود طبق برجام عمل نکرده‌اند.
ایران در واکنش به بی‌عملی اروپایی‌ها تاکنون چهار گام برای کاهش تعهدات خود در برجام برداشته است. ایران همواره تاکید کرده است که در صورت عمل اروپایی‌ها به تعهداتشان این گام‌ها برگشت‌پذیر است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان