arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

روسیه خواستار امضای بیانیه‌ای با آمریکا برای محکوم کردن جنگ هسته‌ای است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما از مقامات بلند پایه آمریکا خواسته‌ایم بیانیه‌ای مشترک برای محکوم کردن جنگ هسته‌ای در جهان صادر کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه خواستار امضای بیانیه‌ای با آمریکا برای محکوم کردن جنگ هسته‌ای استسرگئی لاوروف امروز پنجشنبه در دیدار با «ارنست مونیز» مدیر اجرایی سازمان «ابتکارات برای کاهش تهدیدهای هسته ای» و وزیر پیشین انرژی آمریکا با بیان این مطلب افزود: در جریان موضع شما مبنی بر محکوم کردن هرگونه جنگ هسته‌ای قرار دارم و از آن حمایت می‌کنم.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) بسیار متشنج است، گفت: ما به شرکای آمریکایی خود پیشنهاد داده‌ایم در بیانیه مشترکی در سطح عالی، اعلام کنیم که جنگ هسته‌ای برنده‌ای نخواهد داشت و محکوم است.

«ارنست مونیز» مدیر اجرایی سازمان «ابتکارات برای کاهش تهدیدهای هسته‌ای» که برای شرکت در کنفرانس عدم اشاعه هسته‌ای به مسکو سفر کرده است نیز اعلام کرد: صدور چنین بیانیه‌ای از سوی آمریکا و روسیه در عالی‌ترین سطح برای جامعه جهانی بسیار مهم و ضروری است.

گفتنی است از ایران نیز «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه با عنوان (انرژی هسته‌ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) به مسکو سفر می‌کند.

وی به نمایندگی از ایران در این کنفرانس و در پنل اختصاصی با موضوع توافق هسته‌ای ایران، آخرین وضعیت برجام را تشریح خواهد کرد.

کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه ( انرژی هسته ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) یکی از بزرگترین کنفرانس‌ها با موضوع هسته‌ای است که از فردا به مدست سه روز با حضور ۴۰ کشور و ۲۵۰ شخصیت بین‌المللی در مسکو برگزار خواهد شد.
در این کنفرانس که نمایندگانی از سازمان‌های بین المللی IAEA،CTBTO، UNODA نیز حضور خواهند داشت موضوعاتی مانند کنترل تسلیحات بین روسیه و آمریکا- جنبه‌های مختلف برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) – تنش‌های خاورمیانه - عدم پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و سایر موضوعات مرتبط مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در این پنل «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، «هلگا اشمیت» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «فو کونگ» مدیر کل دپارتمان کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت خارجه چین نیز سخنرانی می‌کنند.

نظرات بینندگان