arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اعتراض آژانس به ایران / تاکید ایران بر نداشتن برنامه بر هم زدن برجام / احتمال خروج حزب کروبی از شورای‌عالی اصلاح‌طلبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

آژانس: رفتار ایران با بازرس ما قابل قبول نیست

مدیر كل انرژی انرژی اتمی درباره مممانعت از ورود یکی از بازرسان آژانس به سایت غنی سازی نطنز اعلام کرد: ممانعت از خارج شدن یک بازرس از کشور، به ویژه هنگامی که از طرف آژانس دستور انجام این کار داده شود، قابل قبول نیست و نباید اتفاق بیفتد.

نماینده دائم ایران در آژانس هم توضیح داد که به دلیل دغدغه‌های امنیتی و اینکه دتکتورهای (تجهیزات کنترلی) ما شناسایی کردند که این بازرس می‌تواند مواد خطرناک به همراه داشته باشد، این اقدام صورت گرفته.

انگلیس سطح امنیتی کشتی‌هایش در تنگه هرمز را کاهش داد
دولت انگلیس اعلام کرد سطح هشدارهای امنیتی برای کشتی‌های این کشور که در تنگه هرمز تردد می‌کنند کاهش داده و این کشتی‌ها می‌توانند بزودی بدون اسکورت نزدیک، در این آبراه تردد کنند.

آغاز عملیات دریایی آمریکا در منطقه

آمریکا به اتفاق چند کشور عملیات دریایی خود را از بحرین برای آنچه که "حفاظت از امنیت ناوبری در خلیج فارس" خواند، آغاز کرد.

واعظی: برنامه ایران برهم زدن برجام نیست

واعظی اظهارداشت: اگرچه با اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، سران کشورهای اروپایی نگران شده‌اند و اعلام می‌کنند که کشور ما با این اقدام قصد خروج از برجام را دارد، اما آنچه که امروز در سایت فردو انجام شده و گام‌های قبلی ایران بازگشت پذیر است و روشن اعلام کرده‌ایم که اگر کشورهای ۵+۱ به تعهدات ۲۰۱۷ خود در برجام برگردند ما نیز این چهار گام را بر می‌گردانیم.

نجف ملتهب شد / معترضان چند خیابان را بستند

گزارش شاهدان عینی روز پنجشنبه از سطح شهر نجف اشرف حاکی است، این شهر بر خلاف دیگر شهرها که در روزهای اخیر شاهد اعتراضات بعضا خشن بوده است، امروز برای نخستین بار و در برخی مناطق با حضور جدی معترضان و اقدام به بستن چند خیابان، صحنه اعتراضی به خود گرفت.

شنبه در فردو به غنای ۴.۲ درصد می‌رسیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح شنبه در فردو به سطح غنی سازی ۴ و نیم درصد و به حد پایدار می‌رسیم. کمالوندی افزود: در حوزه غنی سازی، روزهای سه شنبه و دوشنبه هفته جاری و روز قبل از آن به ۸ هزار و ۶۰۰ سو ظرفیت تولید دست یافتیم و با ۹۰۰ سو که در فردو به این ظرفیت اضافه می‌شود به ۹ هزار و ۵۰۰ سو خواهیم رسید که این در حدود ظرفیت پیش از برجام که حداکثر ۱۱ هزار سو بود، است.


شیخ خلیفه باز هم رئیس امارات شد

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان برای یک دوره پنج ساله دیگر، به عنوان رئیس امارات متحده عربی انتخاب شد. این چهارمین دوره‌ ریاست اوست. خلیفه بن زاید متولد ۱۹۴۸، رئیس امارات و حاکم ابوظبی، فرزند زاید بن سلطان آل نهیان بنیانگذار امارات است که در سال ۲۰۰۴ و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و حاکم ابوظبی شد.

احتمال خروج اعتماد ملی از شورای‌عالی اصلاح‌طلبان

سخنگوی حزب اعتماد ملی، گفت: روز شنبه در کمیته تعامل حزب جلساتی با موضوع تصویب کلیات سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان تشکیل می شود و در این جلسه ماندن و نماندن در شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان را بررسی می‌کنیم.

نظرات بینندگان