arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

کره شمالی: نخست وزیر ژاپن فردی بدذات، کوته فکر و سبک مغز است که نمی توان با او وارد تعامل شد / او آزمایش های موشکی کره شمالی را طوری جلوه می دهد که انگار یک بمب اتمی در ژاپن منفجر شده

خبرگزاری کیودو گزارش کرد کره شمالی آبه شینزو نخست وزیر ژاپن را فردی شریر و سبک مغز توصیف کرده است که نمی توان با او وارد تعامل شد. آبه در ماه جاری میلادی گفته است که تمایل دارد با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار و با وی درباره اختلافات دو کشور گفت و گو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیودو روز جمعه گزارش کرده است کره شمالی به دلیل انتقادهایی که آبه از آزمایش های موشکی این کشور کرده بسیار به خشم آمده و با این موضع گیری شدید اللحن راه تعامل دو کشور را مسدود کرده است.

این گزارش تاکید می کند خطاب قراردادن آبه با این صفات به این معنا است که او شانسی برای سفر به کره شمالی و دیدار با رهبر آن کشور ندارد.

دولت ژاپن پس از آنکه کره شمالی در پایان ماه گذشته میلادی آزمایش های راکتی انجام داد، تاکید کرد این آزمایش ها مشابه پرتاب موشک های بالستیک است و نقض تحریم های شورای امنیت محسوب می شود.

آبه این آزمایش ها را در محافل مختلف محکوم کرده اما در ماه جاری میلادی گفته است که تمایل دارد با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار و با وی درباره اختلافات دو کشور گفت و گو کند.

خبرگزاری کره شمالی در بیانیه ای آورده است آبه فردی بدذات، کوته فکر و شریر است و آزمایش های موشکی کره شمالی را طوری جلوه می دهد که انگار یک بمب اتمی در ژاپن منفجر شده است.

بیانیه می افزاید که نخست وزیر ژاپن که این همه کینه و نفرت در سخنانش نسبت به کره شمالی وجود دارد و دیده می شود، نباید در رویای عبور از مرز کره شمالی برای ملاقات با رهبر این کشور باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان