arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۸ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تا ۹۰ درصد به غنی‌سازی قبل از برجام نزدیک شده‌ایم
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۲۲

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ۸۷ تا ۹۰ درصد به غنی‌سازی قبل از برجام نزدیک شده‌ایم.

دعوای توئیتری پورنجاتی و عباس عبدی بر سر تسخیر سفارت آمریکا
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۲۰

احمد پورنجاتی در واکنش به اظهارات اخیر عباس عبدی پیرامون ماجرای تسخیر سفارت آمریکا نوشت: «یک غلطی کرده اید، من و ما هم در عالم خلسه و نفرت از مستبد فراری در حال و هوای ضدامپریالیستی برای آن کار خلاف عرفتان هورا کشیدیم. حالا پس از 40 سال از اشغال سفارت که طشت فاجعه اش بر زمین افتاده، همچنان زور می زنید که با حرافی ماستمالی اش کنید...» عباس عبدی هم در واکنش به این توئیت پورنجاتی نوشت: «آن بخش که اقرار علیه دائم الخلسگی خویش است، باید پذیرفت. ولی ای کاش سری هم به «هویت سازی ها» بزنند، حتی اگر شرمنده نمی شدند عذرخواهی می کردند. ای کاش از روزی شرمنده شوند که بجای انجام وظیفه و دفاع از روزنامه نگاران، بازداشت آنان را تایید می کردند.»

احتمال تحقیق و تفحص از وزارت اطلاعات
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۸

محمود صادقی درباره صحبت‌های مازیار ابراهیمی در خصوص اعترافاتش و بحث راستی آزمایی اعترافات از سایر متهمان گفت: شخصاً از وزیر در این مورد سوال کردم، ایشان توضحیات نسبتاً خوبی هم ارائه دادند و سعی هم نکردند چیزی را کتمان کنند اما این تصور ایجاد شد که همه واقعیات را بیان نکردند بنابراین همان طور که گفتم نامه را نوشتم. او گفت: اگر اظهارات وزیر در خصوص اعترافات پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای قانع کننده نباشد درخواست تحقیق و تفحص می‌دهیم.

ادعای پمپئو درباره برنامه اتمی ایران
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۷

مایک پمپئو در بیانیه ای گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که شواهدی از مواد هسته‌ای اعلام نشده احتمالی در ایران شناسایی کرده است. وزیر خارجه دولت ترامپ گفت: ایران هیچ توضیح موجهی برای این مواد شناسایی شده، ندارد و باید توضیح دهد که این مواد هسته‌ای از کجا آمدند و اکنون در کجا نگهداری می شوند.

افزایش نرخ ارز با هدف کسب درآمد توهم است
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۵

فرشاد مومنی اقتصاددان گفت: برخی در این توهم بودند که چون دولت به صورت منحصرا عرضه ارز را در اختیار دارد، در صورت جهش نرخ ارز درآمدهای ریالی زیادی نصیب دولت شده و با مازاد بودجه مواجه خواهند شد. اما براساس گزارش اقتصادی سال 1373 سازمان برنامه و بودجه با پدیده شگفت انگیزی روبه رو شدند. بطوریکه در اثر جهش نرخ ارز شاهد از کارکرد انداختن مالیه دولت بودیم چون شاخص ضمنی هزینه‌های مصرفی دولت از سال 1371 تا 1372 بالغ بر 70 درصد رشد داشت در حالیکه نرخ تورم رسمی در همان سال 22.5 درصد بود. همچنین براساس این گزارش به ازای یک واحد کسب درآمد، هزینه‌های دولت با نسبت 3 برابری افزایش داشت. بنابراین این موضوع نشان داد افزایش نرخ ارز با هدف کسب درآمد یک توهم بزرگ است.

ده‌ها تن از افسران پلیس بولیوی به متعرضان پیوستند
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۴

ده‌ها تن از افسران پلیس در بولیوی به تظاهرکنندگان پیوسته‌اند، امری که باعث شد «اوو مورالس»، رئیس‌جمهوری این کشور، تشکیل جلسه اضطراری بدهد. این خبر را روزنامه ال دبر روز گذشته -‌جمعه- گزارش داد.

روحانی اختلافی با شورای نگهبان ندارد
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۳

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور درباره اظهارات روحانی که مجلس اول را بهترین مجلس بدون نظارت شورای نگهبان دانسته بود، گفت: بین آقای رئیس جمهور و شورای نگهبان هیچ اختلافی وجود ندارد. امیری گفت: آقای رئیس جمهور هیچ گاه در فکر این نبوده که بخواهد یک نهاد رسمی کشور را نادیده بگیر.

شایعه: لاریجانی کاندیدای مجلس نمی‌شود
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۲

خبرگزاری ایلنا نوشته است که پس از بحث‌های مختلف درباره آینده سیاسی علی لاریجانی، اما در نهایت، وی چند روز پیش در جمع برخی از فعالان سیاسی نزدیک به خود در شهر قم اعلام کرده که دیگر کاندیدای انتخابات مجلس نمی‌شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۰:۳۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان