arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

دستگیری ۲۷۳ مهاجر غیرقانونی در غرب ترکیه

گارد ساحلی ترکیه مجموع ۲۷۳ مهاجر غیرقانونی را که طی سه روز گذشته سعی در عبور مخفیانه از سواحل اژه ترکیه به مقصد جزایر یونان داشتند، دستگیر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گارد ساحلی ترکیه مجموع ۲۷۳ مهاجر غیرقانونی را که طی سه روز گذشته سعی در عبور مخفیانه از سواحل اژه ترکیه به مقصد جزایر یونان داشتند، دستگیر کرد.

روز پنج‌شنبه و اوایل جمعه تیم‌های گارد ساحلی ترکیه طی عملیات در شهرهای "بودروم" و "داتچا"ی استان جنوب غربی "موغله"ی این کشور ۵۳ مهاجر غیرقانونی را دستگیر کردند.

به گفته نیروهای گارد ساحلی، این مهاجران غیرقانونی با قایق‌های بادی سعی در رسیدن به جزایر یونان داشتند.

۱۱۱ مهاجر غیرقانونی دیگر نیز در همین روزها در نزدیکی منطقه "دیدیم" در استان جنوب غربی "آیدین" طی سه عملیات دستگیر شدند.

علاوه بر این در مجموع ۱۰۹ مهاجر غیرقانونی روز چهارشنبه در عملیاتی جداگانه در نزدیکی استان‌های "ازمیر" و "آیدین" دستگیر شدند.

دریای اژه زمانی مسیر اصلی مهاجران در تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق ترکیه بود. توافق نامه‌ای که در ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی بین ترکیه و اتحادیه اروپا منعقد شده، جریان مهاجرت غیرقانونی را مهار کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، براساس آخرین آمار منتشر شده توسط گارد ساحلی ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۹) در مجموع ۵۱ هزار و ۴۸۸ مهاجر تلاش کرده‌اند از طریق ترکیه به یونان برسند که از ۲۵ هزار و ۳۹۸ مهاجر در مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش قابل توجهی داشته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان