arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

مخالفان مورالس پیشنهاد برگزاری مجدد انتخابات در بولیوی را رد کردند

«لوئیس فرناندو کاماچو» رهبر معترضان بولیوی روز یکشنبه به رغم وعده «اوو مورالس» رئیس جمهوری این کشور به برگزاری مجدد انتخابات، این پیشنهاد را رد کرد و خواستار استعفای او شده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مخالفان مورالس پیشنهاد برگزاری مجدد انتخابات در بولیوی را رد کردندبه گزارش خبرگزاری رویترز از لاپاز، این درخواست در حالی مطرح شد که سازمان کشورهای آمریکایی پیروزی رهبر چپگرای بولیوی در انتخابات ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) را تایید نکرد.

رهبر معترضان با اشاره به یافته های منتشر شده سازمان کشورهای آمریکایی، ادعا کرد که در نتیجه انتخابات تقلب شده است.

مورالس در پی گسترش اعتراضات و افزایش خشونت ها در شهرهای مختلف بولیوی، تصمیم به برگزاری انتخابات مجدد گرفت.

پیشتر سازمان کشورهای آمریکایی از دولت بولیوی خواسته بود که نتایج انتخابات ریاست جمهوری را ملغی اعلام و اقدام به برگزاری انتخابات مجدد کند.

تنش در بولیوی در حالی شدت یافته که مورالس از احزاب مخالف خواسته با دولت مذاکره کنند، اما «کارلوس مسا» رقیب انتخاباتی وی این درخواست را رد کرده است.

نتایج نهایی انتخابات بولیوی نشان داد که مورالس ۴۷.۰۸ آرا و مسا رقیب وی ۳۶.۵۱ درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آوردند که بدین ترتیب مورالس توانست اختلاف ۱۰ درصدی را برای پیروزی در همان دور اول بدست بیاورد. ۹۱۰۹

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات، مخالفان اعلام کردند که نتایج انتخابات را قبول ندارند و دست به اعتراض های خشونت آمیز زدند.

کارشناسان اقتصادی می گویند که مورالس ۶۰ ساله برای حدود ۱۳ سال به عنوان رئیس جمهوری بولیوی فعالیت داشته و طی این دوران اقدامات خوبی در عرصه اقتصادی و اجتماعی بولیوی از جمله ثبات اقتصادی، کاهش فقر و حرکت به سوی صنعتی شدن انجام داده که منجر به افزایش محبوبیت وی شده است.

نظرات بینندگان