arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

3 درس مهم برای مبتلایان به کم کاری تیروئید

تیروئید وظیفه انتشار هورمون ها به بدن را دارد و سلامتی آن برای بدن و سیستم غدد درون ریز بدن ضروری است ، اما اکثر افراد تا زمانی که لازم نیست از این امر اطلاع ندارند. حتی در مواردی که افراد به مشکلات تیروئید مبتلا هستند ( زنان بیشترین آسیب را دارند) اما اطلاع ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیروئید وظیفه انتشار هورمون ها به بدن را دارد  و سلامتی آن برای بدن و سیستم غدد درون ریز بدن ضروری است ، اما اکثر افراد تا زمانی که لازم نیست از این امر اطلاع ندارند. حتی در مواردی که افراد به مشکلات تیروئید مبتلا هستند ( زنان بیشترین آسیب را دارند) اما اطلاع ندارند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، اگر مبتلا به هر نوع مشکل تیروئید به ویژه کم کاری تیروئید باشید مطلعید که برای درمان خود باید به پزشک متخصص مراجعه کنید اما برخی موارد مهم نیز وجود دارند که بهتر است به آنها توجه کنید:

 

اطلاعات خود را افزایش دهید

درست است که تحت نظر پزشک بودن بسیار مهم است. اما گاهی لازم شما نیز برای افزایش آگاهی های خود تلاش کنید. سعی کنید مقالات معتبر پزشکی درباره مشکل خود را مطالعه کنید، خواص دارویهایی که می خورید یا مضراتش را بدانید و حتی با چند پزشک مختلف مشورت کنید. از همه مهمتر این که درباره تمامی روشهای درمانی پژوهش کنید.

 

مصرف داروها و ویتامین های خود را فراموش نکنید

یکی از مهمترین مواردی که در درمان شما نقش دارد مصرف منظم داروها و ویتامین ها است. بسیاری از افراد روند درمان خود را نیمه کاره رها می کنند یا سر ساعت مشخص دارو مصرف نمی کنند، در نتیجه آنگونه که انتظار می رود در درمان خود موفق نیستند. سعی کنید درمانهای خود را با جدیت پیگیری کنید.

چای سبز بنوشید

سعی کنید از آنتی اکسیدان های طبیعی مثل چای سبز استفاده کنید که سرشار از ترکیبات فعال زیستی است که سلامتی را بهبود می بخشد. چای سبز نقشی موثر در بهبود عملکرد تیروئید دارد.

برچسب ها: خواندنی ها
نظرات بینندگان