arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

رئیس خانه کارگر همدان: حداقل دستمزد کارگران ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد

رئیس خانه کارگر همدان با تأکید بر اینکه دستمزد سال ۹۹ کارگران باید براساس نرخ تورم واقعی کشور مشخص شود، گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ باید سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چنگیز اصلانی اظهار کرد: براساس ماده ۴۱ قانون کار بانک مرکزی در پایان هر سال تورم واقعی را در کشور اعلام کرده و بر این اساس در شورای عالی کار میزان دستمزد کارگران مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه هر ساله دستمزد واقعی را برای کارگران درنظر نمی‌گیرند به‌طوریکه سال گذشته که رقم ماهانه سبد معیشتی کارگران سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود، یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان داده می‌شد.

اصلانی با بیان اینکه دستمزد کارگری باید دوطرفه باشد، افزود: در تعیین دستمزد کارگران باید دوطرف کارگری و کارفرمایی را درنظر گرفت چرا که کارفرمایان هم مشکلاتی دارند و زورشان به کارگران می‌رسد.

رئیس خانه کارگر همدان با اشاره به اینکه به دنبال دستمزد واقعی هستیم، گفت: مزدی باید به کارگران داده شود که در جامعه صنعتی قابل پرداخت بوده و بتواند زندگی شرافتمندانه‌ای را بری کارگران تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که واقعیت کشور است باید برای کارگران درنظر گرفت، ادامه داد: در شرایط فعلی دستمزد کمتر از هفت میلیون تومان امکان ندارد.

اصلانی درباره پرداخت بن کالا به جای بخشی از دستمزد نقدی کارگران، یادآورشد: در گذشته بن کالا به کارگران داده می‌شد اما متأسفانه خوب مدیریت نشد و رفته رفته جمع شده بود و در حال حاضر اگر بن کالا با کیفیت داده و به خوبی مدیریت شود، مورد استقبال جامعه کارگری قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان