arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

شهرداری تبریز عهده‌دار تامین کانکس زلزله زدگان روستای ورنکش شد

شهردار تبریز گفت: با هماهنگی‌های انجام گرفته، اسکان موقت ٣٠ خانوار آسیب دیده در روستای ورنکش را به عهده گرفته‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تبریز گفت: با هماهنگی‌های انجام گرفته، اسکان موقت ٣٠ خانوار آسیب دیده در روستای ورنکش را به عهده گرفته‌ایم.

ایرج شهین باهر که به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز به مناطق زلزله‌زده استان سفر کرده است، در جلسه شورای اداری بخش ترکمنچای، گفت: استقرار کانکس های اسکان موقت ٣٠ خانواده آسیب دیده روستای ورنکش بر عهده شهرداری تبریز است و در دو روز آینده این موضوع اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: زمین‌لرزه یکی از تهدیدات جدی و همیشگی منطقه آذربایجان به شمار می‌آید و باید تلاش کنیم تا راهکار مناسبی برای مواجهه با زلزله پیدا کرده و آسیب‌های این بلای طبیعی را کاهش دهیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با انتقاد از توزیع ناعادلانه اعتبارات مقاوم سازی و بازآفرینی شهری، گفت: از کمیسیون عمران مجلس انتظار داریم بر اساس ضریب خطرپذیری شهرها به توزیع اعتبارات موجود بپردازند.

زمین لرزه بامداد جمعه در آذربایجان شرقی به مرکزیت شهر «ترک» شهرستان میانه خسارات فراوانی در پی داشت و روستای «ورنکش» بیشترین آسیب را در این حادثه دید به طوری که ۳۰واحد مسکونی آن به طور کامل تخریب شد.

روز گذشته اعضای شورای شهر تبریز در صد و چهل و پنجمین جلسه علنی این شورا، با مساعدت ۲۰۰میلیون تومانی شهرداری تبریز به زلزله‌ زدگان موافقت کرده بودند که سفر امروز شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز به منظور بررسی آخرین وضعیت و احصا نیازهای زلزله‌ زدگان انجام گرفته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان