arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۱ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تولید نفت عربستان به ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز رسید
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۷:۲۶

به نوشته رویترز، یکی از منابع صنعتی عربستان اعلام کرد که این کشور تولید نفت خود را در ماه اکتبر تا 10.3 میلیون بشکه در روز افزایش داده ولی عرضه نفت آن به بازار هنوز هم کمتر از سهمیه اش طبق قرارداد اوپک است. عربستان سعودی به اوپک گزارش داد که تولید نفت آن در سپتامبر پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو 660 هزار بشکه در روز نسبت به ماه اوت کاهش یافته و به 9.13 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتقاد تلویحی رییس جمهور از شورای نگهبان
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۷:۲۳

روحانی تأکید کرد: بگذارید همه کاندیداها آزاد باشند و بتوانند حضور پیدا کنند و اجازه دهیم مردم آنچه را صلاح می‌دانند، انتخاب کنند. رئیس جمهور افزود: برخی می‌گویند که ما باید صلاحیت افراد را احراز کرده و تشخیص دهیم که چه کسی به درد می‌خورد، اما بگذاریم احراز صلاحیت در اختیار مردم باشد.

ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۷:۲۳

گردان‌های القدس ضمن تایید خبر شهادت بهاء ابو العطا، فرمانده منطقه شرقی در پی آتش نیروهای اسرائیل در شرق غزه اعلام کرد: همسر ابو العطا نیز در این حمله که در محله الشجاعیه در شرق غزه روی داد، به شهادت رسیده است. پاسخ حتمی ما به این جنایت، اسرائیل را می‌لرزاند.

عضو «جبهه پایداری»: اصول گرایی منسوخ شده
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۷:۲۲

سقای بی‌ریا، عضو شورای مرکزی «جبهه پایداری» در گفتگو با «انتخاب» گفت: پیرامون این موضوع که برخی اصول‌گرایان گفته‌اند در صورت ارائه لیست جداگانه، جبهه پایداری حق بهره‌گیری از عنوان اصول‌گرایی را ندارد،می‌گوید: زمان گفتمان اصول‌گرایی اندکی منسوخ شده و اکنون گفتمان «نیروهای انقلاب» مطرح است لذا جبهه پایداری اساسا کاری با اصول‌گرایی ندارد؛ هر شخصی ارزش‌ها انقلابی را قبول داشته باشد ما نیز او را قبول داریم.

مورالس به مکزیک رفت
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۷:۲۱

«اوو مورالس» رئیس جمهوری مستعفی بولیوی پس از دریافت پناهندگی از مکزیک کشورش را ترک کرد.

سامانه بارشی جدید از جمعه
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۷:۱۹

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به حاکمیت جو پایدار طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور از ورود سامانه بارشی به ایران از جمعه (۲۴ آبان ماه) خبر داد.

عراقچی: به عربستان پیام فرستادیم
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۷:۱۹

عراقچی، معاون وزیر خارجه گفت: ما به تمام کشورهای منطقه حتی کسانی که با آن ها رابطه نداریم از جمله عربستان پیام فرستادیم و همه طرف‌ها را به گفت وگو و همکاری مشترک دعوت کردیم و امیدواریم که جواب های مثبتی دریافت کنیم. عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا شما مطمئن هستید میان آمریکا و ایران جنگی رخ نخواهد داد گفت: ما کاملا مطمئنیم به دلیل اینکه کاملا آماده ایم؛ ما کاملا آماده دفاع از کشور هستیم و آمریکایی ها هم این مساله را می دانند بنابراین به نظر من آنها جرات تعرض به ما را ندارند و در نتیجه ما معتقدیم که جنگی در منطقه رخ نخواهد داد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان