arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

کاندولیزا رایس: سیاست غیررسمی آمریکا در اوکراین به شدت مشکل‌ساز است

کاندولیزا رایس گفت، گزارش‌ها درباره اجرای سیاست غیررسمی آمریکا در اوکراین به شدت مشکل ساز است. رایس ادامه داد:‌ آنچه امروز می‌بینم من را آزار می‌دهد. من یک تناقض بین حرفه‌ای‌های سیاست خارجی و شخصی می‌بینم که از جانب رئیس جمهوری کار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته رویترز، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه دوران جورج بوش پسر گفت، بابت گزارش‌های اخیر که گفته می‌شود پیام‌های متناقضی در ارتباط با سیاست‌های ایالات متحده در اوکراین وجود دارد، نگران شده است.

این اظهارات از سوی وزیر خارجه دوران جورج بوش پسر در جریان سخنرانی وی در کنفرانسی در ابوظبی مطرح شده است.

رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ در کنار سایر مقام‌های دولتی آمریکا به دنبال متقاعد کردن اوکراین برای تحقیق از جو بایدن و پسرش از جانب ترامپ بودند و ظاهرا کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به این تحقیقات درباره رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، منوط شده بود.

رایس ادامه داد:‌ آنچه امروز می‌بینم من را آزار می‌دهد. من یک تناقض بین حرفه‌ای‌های سیاست خارجی و شخصی می‌بینم که از جانب رئیس جمهوری کار می‌کند. این مشکل ساز است. این مساله به شدت مشکل ساز است.

وزیر خارجه دوران بوش پسر همچنین گفت، افرادی که اطلاعات را از طرف دولت آمریکا می‌دهند، اما در موقعیت رسمی نیستند، باید اطمینان حاصل کنند که همان پیام از سوی وزیر امور خارجه و یا مشاور امنیت ملی به سایر کشورها داده میشود. این اصلا خوب نیست، جهان نباید از جانب ایالات متحده آمریکا پیام‌های گیج کننده دریافت کند.

رایس همچنین گفتگوی تلفنی بین روسای جمهوری آمریکا و اوکراین در ۲۵ ژوئیه را دارای زوایای مبهم دانست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان