arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

افزایش قیمت نفت به بالای 62 دلار با خوش بینی به مذاکرات تجاری

با امید به پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین و همچنین کم شدن ذخایر نفتی آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز به 62.64 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افزایش قیمت نفت به بالای 62 دلار با خوش بینی به مذاکرات تجاریبا امید به پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین و همچنین کم شدن ذخایر نفتی آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

روز گذشته به علت نگرانی در مورد کندی رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت به دنبال 16 ماه جنگ تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت کاهش یافته بود. ترامپ امروز بعدازظهر سخنرانی می‌کند و سرمایه‌گذاران تمایل دارند تا نکات جدیدی در مورد مذاکرات بشنوند.

هر بشکه نفت برنت با 46 سنت افزایش 62.64 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 36 سنت افزایش 57.22 دلار معامله شد.

تاماس وارگا، دلال نفت گفت: «حرکت 5 تا 10 دلاری بعدی قیمت نفت تحت تاثیر ملاحظات اقتصادی و تجاری خواهد بود.»

وارگا  با اشاره به سخنان ترامپ افزود: «بسیار انتظار می رود که وی تصمیمش برای اعمال تعرفه بر واردات خودرو و قطعات خودروی اروپا را به تاخیر بیندازد و همچنین وضعیت مذاکرات تجاری با چین را روشن‌تر کند.»

قیمت نفت برنت به علت اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس، تاکنون در سال جاری میلادی 16 درصد افزایش یافته است. این تولیدکنندگان نفت در 5 و 6 دسامبر در مورد ادامه یا عدم ادامه این توافق بحث خواهند کرد.

عمان یکی از تولیدکنندگان خارج از اوپک که با این سازمان همکاری می‌کند در روز دوشنبه اعلام کرد احتمالا توافق تمدید می‌شود اما بعید است کاهش بیشتر لحاظ شود

منبع: فارس
نظرات بینندگان