arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

آسوشیتدپرس: مصر برای توقف درگیری‌ها در غزه در حال رایزنی است

مقام‌های اطلاعاتی مصری به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته‌اند که قاهره با رایزنی با آمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش است تا به تنش در مرز غزه پایان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آسوشیتدپرس: مصر برای توقف درگیری‌ها در غزه در حال رایزنی استخبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز سه‌شنبه به نقل از منابع مطلع نوشته است که مصر تحرکاتی را برای پایان دادن به تبادل آتش میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

بنا بر این گزارش، مقامات دستگاه اطلاعاتی مصر که مایل به افشای نام خود نبودند گفته‌اند که قاهره در این ارتباط با آمریکا و اتحادیه اروپا رایزنی کرده است. مصر اغلب به عنوان میانجی بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی عمل کرده و در ماه می (خرداد) هم واسطه توافقنامه آتش بس بین تل آویو و حماس شد.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز همزمان به نوار غزه و دمشق حمله کرد و دو نفر از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد، اما عملیات ترور دمشق در تحقق هدف ناکام ماند.

درحمله به نوار غزه منزل «بها ابوالعطا» هدف گرفت و وی را به همراه همسرش به شهادت رساند. در حمله دیگر رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» دمشق، «معاذ» فرزند «اکرم العجوری» از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی به شهادت رسید. 

نیروهای مقاومت فلسطینی از صبح امروز با شلیک ده‌ها راکت به سوی مناطق صهیونیست‌نشین، به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ داده‌اند.

نظرات بینندگان