arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

باگ جدید فیس بوک دوربین کاربران را روشن می کند

برخی از کاربران فیس بوک گزارش کرده اند که با یک باگ جدید مواجه شده اند که دوربین گوشی آنان را در هنگام استفاده از این برنامه بی اجازه روشن می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از کاربران فیس بوک گزارش کرده اند که با یک باگ جدید مواجه شده اند که دوربین گوشی آنان را در هنگام استفاده از این برنامه بی اجازه روشن می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این موضوع امروز توسط چندین نفر در توییتر اعلام شد. کاربران خاطرنشان كردند كه دوربين های گوشی آنان بدون آن که مطلع باشند روشن می شود، آن هم در شرایطی که در حال تماشای فیلم و تصویر در این شبکه اجتماعی هستند.

به نظر می رسد این اشکال فقط بر آخرین نسخه های iOS تأثیر می گذارد و در دستگاه های اندرویدی اتفاق نیفتاده است. افزون بر اینها گزارش شده که این اشکال در iOS 12 ظاهر نمی شود.این  فعال شدن ناخواسته دوربین می تواند تبدیل به یکی دیگر از حاشیه های جدی  فیس بوک شود. این شرکت در ماه ژوئیه توافق کرد مبلغ 5 میلیارد دلار جریمه نقدی را به دلیل عدم محافظت از داده های مردم بپردازد.

 سابقه ثبت فیس بوک با حفظ حریم خصوصی به تصویر شبکه های اجتماعی کمک نمی کند ، شهرت فیس بوک در مورد حریم خصوصی آنقدر نگران کننده است که بسیاری از مردم هنوز هم اعتقاد دارند که این شبکه اجتماعی به طور پنهانی مردم را از طریق میکروفون های خود رصد می کند.

همه این خبرها در شرایطی منتشر می شود که ماههاست فیس بوک در تلاش است برنامه های خود را با یکدیگر ادغام کند درواقع مدیرعامل این شرکت مایل است شرکت های زیر مجموعه خود مانند واتس اپ، فیس بوک و مسنجر را با یکدیگر ادغام کند. موضوعی که با توجه به عدم امنیت فعلی فیس بوک چندان مورد رضایت کاربران قرار ندارد.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان