arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

جولیانی: ترامپ در رابطه با اوکراین مرتکب خطایی نشده

وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا تحقیقات استیضاح "بی‌سابقه" مجلس نمایندگان آمریکا را محکوم کرد و گفت موکلش بابت پاکسازی فساد در اوکراین هیچ دستوری به رهبری کی‌یف نداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روز پیش از آغاز دادرسی علنی مجلس نمایندگان آمریکا در پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا در مطلبی برای وال استریت ژورنال مدعی شد: «تعاملات ترامپ در رابطه با اوکراین عاری از خطاست و دموکرات‌های این مجلس با بی‌انصافی موکل مرا هدف گرفته‌اند.»

او افزود: «رفتار آدام شف (رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا) و نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان آمریکا) که در حال انجام این تحقیقات استیضاح هستند، بی‌سابقه، مغایر قانون اساسی و بی‌حرمتی به انصاف و مروت آمریکایی است.»

جولیاتی تاکید کرد: «در آمریکای ایده‌آل، سیاستمداران جدای از تمایلات حزبی با استانداردهای یکسانی مواجه می‌شوند و این تحقیقات به پایان می‌رسد. اما ناتوانی چپ‌ها برای پذیرش نتایج انتخابات ۲۰۱۶ و ترس از دستورکار سیاسی ترامپ موجب دیوانگی دموکرات‌ها شده است.»

در حالی که تماس تلفنی ماه ژوئیه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در کانون تحقیقات دو حزبی کنگره آمریکا قرار داد، جولیانی تاکید کرد رئیس‌جمهوری آمریکا مرتکب هیچ اشتباهی نشده است. او افزود: گفت‌وگوی تلفنی موکلم با رهبری اوکراین در تاریخ ۲۵ ژوئیه عاری از هرگونه خطاست. در این تماس که برای تبریک گفتن پیروزی زلنسکی در انتخابات بود، بر لزوم "خشکاندن باتلاق" در کشور او تاکید شد. ریشه‌کن کردن فساد جزو وعده‌های انتخاباتی زلنسکی بود و ترامپ از او خواست درباره فساد در عالی‌ترین سطح دو دولت تحقیق کند. این مساله دغدغه مشترک جدی بود.

جولیانی در ادامه گفت: «علاوه بر این، ترامپ از اوکراین خواست تا فساد را ریشه‌کن کند اما در این رابطه دستوری به کی‌یف نداد. کلمات او دوستانه، قابل قبول و عاری از هرگونه عنصر تهدید یا ارعاب بود. ترامپ پیشنهادی در ازای کار اوکراین برای پاکسازی فساد نداشت.»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان