arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

اعلام نتایج انتخابات افغانستان برای بار سوم به تعویق افتاد

کمیسیون انتخابات افغانستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که روند بازشماری آرای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر این کشور متوقف شده است بنابراین اعلام نتایج برای فردا پنجشنبه (۲۳ آبان) عملا ناممکن شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعلام نتایج انتخابات افغانستان برای بار سوم به تعویق افتاد«عبدالعزیز ابراهیمی»  سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان امروز ( چهارشنبه) به رسانه ها گفت که برای رسیدگی به اعتراضات شماری از احزاب، نامزدان و نهادهای جامعه مدنی، روند بازشماری آراء امروز متوقف شده است.

تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله از مخالفان اصلی بازشماری آرای دو هزارو ۱۱۸ محل بود و این تیم استدلال می کرد که این آرا بدون بیومتریک است و باید باطل اعلام شود. اما کمیسیون انتخابات با وجود مخالفت این تیم در اول این هفته باز شماری آراء را آغاز کرد.

روز گذشته اعضای رهبری کمیسیون انتخابات در جریان کنفرانس مطبوعاتی دچار اختلاف شده و برخی از آنها کنفرانس خبری را ترک کردند.

رسانه های و تحلیل گران افغانستان باور دارند که انتخابات ریاست جمهوری با بحران مواجه شده و آن را برای آینده کشور خطرناک می دانند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم مهرماه برگزار شد و قرار بود نتایج اولیه در ۲۷ مهر اعلام شود اما به دلیل مشکلات به ۲۳ آبان موکول شد که برای فردا هم به تعویق افتاد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان