arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

ریابکوف: فریب هیاهوها علیه ایران را نمی‌خوریم / گزارش آژانس درباره ایران را خوانده ام؛ باید به دو طرف فرصت داد تا وضعیت را روشن کنند

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه برخی علیه ایران هیاهوی سیاسی راه‌انداخته‌اند هرگونه اتهام در برجام علیه ایران را نادرست است و گفت : روسیه فریب این اقدامات را نمی‌خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه روز چهارشنبه به ریانووستی با تایید اینکه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مطالعه کرده است، گفت: موضع روسیه در این مساله بسیار ساده است.

وی افزود: باید به طرف ایرانی و دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فرصت داد این وضعیت را روشن کنند.

برخی رسانه‌های غربی ازجمله فرانس پرس با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که در مکانی در ایران که قبلا اعلام نشده بود آثار اورانیوم یافت شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به سوال‌های معین پاسخ مشخص داده می‌شود، گفت که این روند هنوز به پایان نرسیده است.

ریابکوف افزود: در زمان حاضر برخی طرف‌ها ازجمله نیروهای بانفوذ سعی می‌کنند از این موضوع س سواستفاده کنند. به عنوان نمونه تروییکای اروپا بیانیه‌ای را در سطح وزیران منتشر کرد که در آن به این موضوع اشاره شده است.

وی ادامه داد: ما این اقدام را بخشی از یک تصویر بزرگتر می‌دانیم. ما اطلاع داریم که در مورد شماری از کشورها در طول مدت طولانی همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وضعیت مشابه یا وضعیت جدی‌تر رخ داده بود و این مسائل در فضای آرام و در شرایط حرفه‌ای بدون تشنج آفرینی حل شد.

ریابکوف گفت: ما معتقدیم که درزمان حاضر ایجاد هیاهوی سیاسی در مورد یافته شدن آثار اورانیوم در محلی در منطقه تورقوزآباد درست نیست و این منعکس کننده سیاستی است که عمدا وضعیت را پیرامون ایران و در منطقه خلیج فارس پیچیده می‌کند. ما با این سیاست مخالفت کرده و در آینده نیز مخالفت خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: نکته اصلی این است که ما راه معینی را پیشنهاد می‌کنیم که چگونه باید به دیپلماسی امکان فعالیت برای حل مسائل داده شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان