arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

روزنامه ژاپنی: رهبر کره شمالی تا پایان امسال به آمریکا فرصت داده تا پیشنهاد جدیدی ارایه کند

یک روزنامه ژاپنی نوشت؛رهبر کره شمالی تا پایان امسال به آمریکا فرصت داده است تا پیشنهاد جدیدی ارایه کند و صبورانه منتظر تصمیم شجاعانه آمریکاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه "چوسان سینبو" گزارش داد: ‌ طرفدار پیونگ یانگ، کره شمالی ضمن آماده شدن برای انتخاب مسیر جدیدی که "کیم جونگ اون" رهبر این کشور، در سخنرانی به مناسبت شروع سال ۲۰۱۹ از آن سخن گفت منتظر تصمیم آمریکا برای رهایی از بن بست در مذاکرات پس از نشست فوریه "دونالد ترامپ"‌ و "کیم جونگ اون"‌ در هانوی است .این روزنامه هشدار داد، در صورتی که سران آمریکا و کره شمالی تا پایان امسال نشست دیگری نداشته باشند، شانس گفت وگو بین دو کشور از بین خواهد رفت

چوسان سینبو نوشت، کره شمالی با هدف تاکید به آمریکا برای انتخاب عاقلانه بین گفت وگو و رویارویی، ۱۰ مهر نوع جدیدی از موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی آزمایش کرد. جدیدترین مدل پرتابگر چند موشکی کره شمالی می تواند پایگاه نظامی آمریکا را در شهر پیونگتائک هدف قرار دهد و بدون آسیب زدن به غیرنظامیان، تاسیسات نظامی را به طور دقیق نشانه رود.
به نوشته این روزنامه، برخورداری از قدرت عظیم نظامی، واقع بینانه ترین راه جلوگیری از خطر جنگ است.

ترامپ و کیم پس از دیدار ۳۰ ژوئن در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره، ‌ از شروع دوباره مذاکرات نمایندگان هسته ای آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک خبر دادند، آینده ای که پس از گذشت پنج ماه هنوز فرانرسیده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان