arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

محسن هاشمی: گویی تقدیر الهی بود که آیت الله هاشمی، از نوجوانی تا حتی پس از رحلت، در جوار امام باشد

رئیس شورای شهر تهران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، از سن چهارده سالگی، همواره همجوار حضرت امام خمینی(ره) و با ایشان مأنوس بودند، بطوری که پس از هجرت به قم و دوران طلبگی در منزل مرعشی ها که در آن زمان نزدیک محل سکونت امام در قم بود ساکن شدند، پس از انقلاب هم در منطقه جماران، همسایه ایشان شدند و پس از رحلت نیز، در جوار امام(ره) در مرقد ایشان آرام گرفتند.وی افزود: گویی مشیّت و تقدیر الهی بود که ایشان از جوانی تا پایان عمر و پس از رحلت نیز در کنار امام باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی: گویی تقدیر الهی بود که آیت الله هاشمی، از نوجوانی تا حتی پس از رحلت، در جوار امام باشد اعضای شورای هماهنگی موزه‌ها، صبح روز یکشنبه بیستم آبان ماه ۱۳۹۸ با حضور در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، تشکیل جلسه دادند.

 

 در این جلسه که با حضور مهندس محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و دکتر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اکثریت اعضا تشکیل شد، ابتدا دکتر جعفری در سخنانی، تشکیل این جلسات را برای افزایش مشارکت و هماهنگی، میان مجموعه موزه داران، موثر دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان یکی از استوانه‌های انقلاب و شخصیت های ممتاز و تاثیرگذار در همه ابعاد انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس و فرماندهی جنگ بود که با دوراندیشی ایشان، پایان جنگ هم به بار نشست. دکتر جعفری، بر لزوم آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با راه و اندیشه های بلند شخصیتهای انقلابی، بویژه فرماندهان و ایثارگران جنگ، تاکید کرد.

دکتر احمدی دبیر جلسه نیز، گزارشی در مورد اساسنامه این شورا و عملکرد و فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری را، به اطلاع اعضا رساند.
در ادامه، مهندس محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با خوش آمد گویی به اعضا، در سخنانی به بیان چگونگی ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط گروهک فرقان در سال ۵۸ و استقرار ایشان در منزل جماران در سال ۶۰ با تاکید و توصیه حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، از سن چهارده سالگی، همواره همجوار حضرت امام خمینی(ره) و با ایشان مأنوس بودند، بطوری که پس از هجرت به قم و دوران طلبگی در منزل مرعشی ها که در آن زمان نزدیک محل سکونت امام در قم بود ساکن شدند، پس از انقلاب هم در منطقه جماران، همسایه ایشان شدند و پس از رحلت نیز، در جوار امام(ره) در مرقد ایشان آرام گرفتند.وی افزود: گویی مشیّت و تقدیر الهی بود که ایشان از جوانی تا پایان عمر و پس از رحلت نیز در کنار امام باشد.

 ایشان، موزه‌ها را، یکی از مراکز تاثیر گذار برای آگاهی بخشی و شناخت نسل جوان از تفکر و اندیشه های چهره‌های تاریخ ساز دوران معاصر دانست و گفت: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا بازدیدکنندگان بتوانند به اسناد متقنی که در موزه شخصیت ها وجود دارد، دسترسی پیدا کرده تا بر اساس آن بتوانند پژوهش های خود را تکمیل و به مستندسازی بپردازند. محسن هاشمی، با اشاره به روز نوشت خاطرات آیت الله هاشمی گفت: ۳۵ دفترچه خاطرات که هر جلد آن بالغ بر ۵۰۰ صفحه می باشد از ایشان باقی مانده که تا کنون ۱۵ جلد آن چاپ و منتشر و مابقی نیز با رعایت چاپ با ۲۰ سال تاُخیر، هر سال یک جلد کتاب منتشر و در اختیار مردم قرار می گیرد.

 در ادامه این جلسه، آقای سلیمانی رئیس خانه موزه آیت الله هاشمی با خیر مقدم و قدردانی از رئیس، دبیر و اعضای شورا، برضرورت کاربردی کردن این نشست‌ها تاکید و گزارشی از فعالیت های خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی را به اطلاع رساند. وی گفت: طی ۱۴ ماهی که از افتتاح این خانه موزه می گذرد، تاکنون ۳۵ هزار نفر از آن بازدیدکرده اند.همچنین طی این مدت، ۱۳۰۷ خبر تولید و ۱۵۷۹ قطعه عکس نیز تهیه شده که در اختیار رسانه های خبری و در فضای مجازی منتشر شده است. سلیمانی افزود: تاکنون بیش از ۱۴۰۰ توریست خارجی از کشورهای اروپایی، آسیایی، عربی، آفریقایی و آمریکایی، از خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی بازدید و بالغ بر ۷۰۰ دلنوشته مردمی در دفتر یادبود خانه موزه،نگارش شده است.

در پایان این مراسم، اعضای شورای هماهنگی موزه ها، از قسمت های مختلف خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی بازدید کردند و در هر قسمت، توضیحات لازم در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفت.

 

نظرات بینندگان