arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

قرائتی: مستند"ظهور نزدیک است" یک دام خطرناک بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز خبر حوزه نوشت : حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، یکشنبه شب در همایش مهدویت و رسالت حوزه های علمیه که به منظور پاسداشت از خدمات مهدوی آیت‌الله صافی و آیت‌الله امینی که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از جمله ثمرات ارزشمندی است که با عنایت مقام معظم رهبری، و با حضور جمعی از فضلای حوزه علمیه و تنی چند از مقامات لشکری و دانشگاهی راه اندازی شد.

وی راه اندازی مرکز تخصصی مهدویت را یکی از فعالیت های ارزشمند این بنیاد ذکر کرد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی مرحوم حجت اسلام ابوترابی و ایرانی، دکترشیبانی، سردار صفوی، دکتر فیروزآبادی، دکتر مظفر در شکل گیری این بنیاد و مرکز تخصصی در روزهای ابتدایی نقش داشتند؛ ضمن اینکه پرچمدار این حرکت از ابتدا، حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی بود.

رییس هیات امنای بنیاد مهدی موعود(عج) کشور یکی از فعالیت های مثبت این مرکز را راه اندازی مرکز تخصصی مهدویت و تربیت مربیان و مبلغان تخصصی در این زمینه ذکر کرد و گفت: مستند ظهور نزدیک است یک دام خطرناک برای مردم و جوانان ما بود که به همت روحانیون و متخصصان امر مهدویت جلو آن گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه آیت الله العظمی صافی و آیت الله امینی از بزرگانی بودند که از قدیم، همچون شهید مطهری به دنبال آسیب زدایی از بدنه فرهنگی جامعه بودند، عنوان کرد: چهل سال پیش زمانی که در بین کودکان قمی، برنامه خانگی برگزار می کردم، این دو بزرگوار که از استادان و نویسندگان و محققان برجسته حوزه بودند با تواضع تمام در این جلسات حضور یافته و باعث تشویق من شدند که این مساله بیانگر اهمیت خاص این بزرگان به تربیت نسل جوان در راستای فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) است.

وی گفت: آیت الله العظمی صافی پنج دهه پیش کتابی جامع در زمینه مهدویت به رشته تحریر درآوردند که در آن زمان از بهترین کتاب های تخصصی در زمینه مهدویت به شمار می رفت و هنوز هم منبعی جامع برای پژوهشگران این عرصه است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، شعبه های بنیاد مهدی موعود(عج) در کشور را یکی از فعال ترین مراکز مهدوی در کشور ذکر کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته در معاونت تهذیب حوزه های علمیه امیدواریم زمینه برگزاری دوره های تخصصی 16 ساعته برای طلاب کشور برگزار شود تا از این طریق، طلاب جوان با تجهیز شدن به دانش تخصصی مهدویت به تعمیق این باور در سطح جامعه بپردازند.

وی گفت: در گذشته و قبل از انقلاب، بحث مهدویت یک بحث صرفا اعتقادی بود، ولی امروز بحث مهدویت یک بحث اعتقادی و سیاسی است که با زندگی و آینده بشریت در ارتباط است، زیرا غرب می خواهد منجی آخرالزمان را به نام خود مصادره کند و ما اعتقاد داریم که مدیریت آینده جهان قطعا توسط حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.
نظرات بینندگان