arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

اعتراضات در لبنان ادامه دارد/ نبیه بری: مسائل پیچیده‌تر می‌شود

در سی‌ویکمین روز از اعتراضات در لبنان، معترضان ابتکار ایده‌های مسالمت آمیز و خلاق در راستای یکپارچه سازی آرای جنوب تا شمال کشور را فراموش نکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شفقنا- «اتوبوس پستچی» که اقدامی نمادین و یادآور جنگ داخلی ۱۹۷۵ در لبنان است، اکنون معترضان با الهام از این امر «اتوبوس پستچی انقلاب» را به راه انداخته‌اند که در محل‌های اعتراضات در تمامی مناطق لبنان به گشت‌زنی می‌پردازد.
 
امروز اتوبوس پستچی از عکار به راه افتاد و از تمامی میدان‌های اعتراضات عبور می‌کند تا به صور برسد و ایده انقلاب مسالمت آمیز را اشاعه داده و بر خواسته‌های بر حق و یکپارچه تمامی مردم لبنان از شمال تا جنوب این کشور تاکید کند.
 
از سوی دیگر، در صحنه مذاکرات جاری میان سعد الحریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان و علی حسن خلیل، معاون سیاسی رئیس پارلمان لبنان و حاج حسین خلیل، معاون سیاسی دبیرکل حزب الله؛ شرایط به همان نقطه‌ای بازگشته است که کمی بعد از استعفای سعد الحریری وجود داشت؛ یعنی در فهرست نامزدها برای تشکیل دولت شخصی جز خود الحریری به چشم نمی‌خورد، و این در حالی است که تا به این لحظه او نمی‌تواند به دولتی شبیه به دولت مستعفی بازگردد، بلکه باید به دولتی بدون سیاستمداران و با حضور افراد تکنوکرات برگردد، اما این طرحی است که گروه‌های سیاسی بزرگ چون جریان آزاد ملی، جنبش أمل و حزب الله با آن موافقت نکرده‌اند.
 
شکستی که طی ساعت گذشته در مسیر تشکیل دولت حاصل شده، انعکاس خوبی از سوی رئیس پارلمان نداشته و در این راستا نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان علامت سوال‌هایی را در مورد ابهامات همراه با طرح نام محمد الصفدی، وزیر سابق مطرح کرده است.
 
بری در سخنانی تاکید کرد که مسائل پیچیده‌تر می‌شود و باید یک راه حل سریعی حاصل شده که باعث برون‌رفت لبنان از بحران کنونی شود، چراکه ادامه این بحران هشدارهایی را نسبت به خطرات بزرگ برای کشور ایجاد می‌کند.
نظرات بینندگان