arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

«ماموريت غيرممكن» بارديگر پرفروش‌ترين فيلم سينماي جهان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهارمين قسمت از سري فيلم‌هاي «ماموريت غيرممكن» بارديگر پرفروش‌ترين فيلم سينماهاي جهان شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، فيلم «ماموريت غيرممكن؛ روح پروتكل» محصول كمپاني پارامونت در تعطيلات هفته‌ي گذشته فروش ‌٢٥ ميليون دلار را از ‌٦٣ كشور جهان به دست آورد تا رتبه‌ي اول گيشه سينماي جهان را به خود اختصاص دهد.

اين فيلم كه هم‌اكنون در بيش از ‌٧٨٠٠ سالن سينما در سراسر جهان اكران مي‌شود، به فروش جهاني ‌٣٦٩ ميليون دلار رسيده است كه با احتساب فروش آمريكاي شمالي، در مجموع ‌٥٧١ ميليون دلار درآمد فروش داشته است.

«ماموريت غيرممكن» كه در افتتاحيه‌ي جشنواره دوبي اكران جهاني شد، به كارگرداني «براد برد» مقابل دوربين رفته و بازيگران سرشناسي چون «تام كروز»، «جرمي رنر» و «سيمون پگ» در آن بازي كرده‌اند.

فيلم‌برداري بخش‌هايي از «روح پروتكل» در برج‌الخليفه دوبي كه بلندترين برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوكيشن ديگر در مسكو، پراگ و ونكوور نيز ادامه يافت. سري فيلم‌هاي «ماموريت غيرممكن» كه تاكنون بيش از دو ميليارد دلار فروش جهاني داشته‌اند، بر اساس يك مجموعه‌ي تلويزيوني ساخته شدند.

به گزارش اسكرين ديلي، فيلم «شرلوك هلمز؛ بازي سايه‌ها» محصول كمپاني برادران وارنر در پنجمين هفته‌ي اكران فروش ‌٣/١٧ ميليون دلاري را از ‌٥٨ كشور به‌دست آورد تا در رتبه‌ي دوم پرفروش‌ترين‌ها قرار بگيرد. اين فيلم به كارگرداني «گاي ريچي» با بازي «جود لاو» و «رابرت داوني جونز» اكنون به مجموع فروش ‌٢٨٧ ميليون دلار در سينماهاي جهان رسيده است.

فيلم «هيوگو» جديدترين ساخته‌ «مارتين اسكورسيزي» پس از آنكه پيشتاز نامزدهاي جوايز اسكار امسال نام گرفت، با استقبال خوب تماشاگران همراه شد. اين فيلم در دومين هفته‌ي اكران ‌٧/٢ ميليون دلار در خارج از آمريكا فروش داشت تا مجموع فروش آن از ‌١٥ ميليون دلار فراتر برود.

داستان اين فيلم سه‌بعدي در سال ‌١٩٣٠ در پاريس اتفاق مي‌افتد و زندگي پسر يتيم ‌١٢ ساله‌اي به‌نام «هيوگو» را به ‌تصوير مي‌كشد كه به صورت پنهاني در پشت ديوارهاي ايستگاه قطار پاريس زندگي مي‌كند.
نظرات بینندگان