arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

کره شمالی: مذاکره غیرممکن است مگر آنکه آمریکا یک تصمنیم بزرگ بگیرد

رئیس تیم مذاکره کننده اتمی کره شمالی اعلام کرد که با وجود رویکرد خصمانه آمریکا علیه این کشور، شروع دوباره مذاکرات غیرممکن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مذاکره کننده ارشد اتمی کره شمالی روز سه شنبه تاکید کرد که گفت‌وگو بین پیونگ یانگ و واشنگتن غیرممکن است مگر اینکه ایالات متحده یک تصمیم بزرگ در زمینه دست کشیدن از رویکرد خصمانه خود علیه این کشور بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، «کیم میونگ گیل» در مصاحبه خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA) فاش کرد که واشنگتن اخیرا از طریق سوئد پیشنهاد برگزاری دور جدید مذاکرات اتمی میان دوکشور در ماه دسامبر را داده است.

آخرین دور مذاکرات آمریکا و کره شمالی در سطح مذاکرات کاری در ماه اکتبر در استکهلم برگزار شده است.

وی افزود: «همانمطور که پیش از این بارها اعلام کردیم، مذاکرات دوباره میان دو طرف غیرممکن است مگر اینکه آمریکا از سیاستهای خصمانه خود علیه کره شمالی دست بردارد.»

وی با اینکه نیازی نیست سوئد بیش از این برای شروع دوباره مذاکرات کار کند اضافه کرد که از نظر کانال ارتباطی و میانجی کمبود نداریم.

این برای سومین بار طی 24 ساعت گذشته است که کره شمالی خواستار تغییر رویکرد واشنگتن در قبال پیونگ یانگ شده است.

«کیم کی گوان» مشاور وزارت خارجه کره شمالی روز دوشنبه و در پاسخ به توییت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که به نشست دیگری با «کیم‌جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، اشاره کرده بود، گفت که هیچ علاقه‌ای به برگزاری جلسات بیشتر با ترامپ ندارد مگر اینکه امتیاز قابل توجهی از آن دریافت کند.

وی در بیانیه‌ای بار دیگر موضع دولتش مبنی براینکه واشنگتن برای حفظ مذاکرات باید دست از «سیاست‌های خصمانه» خود بردارد را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه‌ای نداشت. پس از آن دور دوم مذاکرات میان رهبران این دو کشور در پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد. بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان