arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰

رئیس بهزیستی:به آمارهای اشتغال آب نبندید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید مشکلات خانواده‌های دارای چهار فرزند معلول در زمینه‌های مسکن،‌ معشیت و غیره به سرعت ساماندهی شود.


به گزارش ایسنا،‌ همایون هاشمی در اختتامیه "جشن ملی توانمندسازی سازمان بهزیستی" اظهار کرد: بسیاری مدیران بهزیستی از مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بی‌اطلاع هستند و این در حالیست که اطلاع از این قانون از الزامات فعالیت در بهزیستی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه روسای سازمان بهزیستی باید با ائمه جمعه رفیق باشند، افزود: قابل قبول نیست که رئیس بهزیستی امام جمعه شهرستان متبوع‌اش را نشناسد. لازم است مدیران بهزیستی با امام جمعه و فرماندار شهرستان متبوع شان ارتباط بگیرند، جلسات متعددی با آنان برگزار کنند و در جذب اعتبارات از آنان کمک بگیرند.


به گفته هاشمی، سازمان بهزیستی باید از تکلف و خستگی که به آن دچار است خارج شود و این موضوع نظارت و مراقبت دائمی روسایش را می‌طلبد.

وی افزود: تا پنج ماه پیش بسیاری دلهره‌ انحلال سازمان بهزیستی را داشتند، اما در حال حاضر بهزیستی درخت سرو قامتی است که اولین مدیر اجرایی کشور به عملکردش می‌بالد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه پیگیری تحقق 100 هزار فرصت شغلی در سازمان بهزیستی تعطیل نشده است، گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی به رقم ایجاد 48 هزار فرصت شغلی دست یافته است و لازم است از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای تحقق 100 هزار فرصت شغلی استفاده کرد.

هاشمی در ادامه خطاب به مدیران بهزیستی گفت: در زمینه اشتغال به آمارها آب نبندید و تحقق 100 هزار شغل واقعی و بدون آب‌بندی، از مطالبات است.

وی در ادامه با بیان اینکه توانمندسازی از محوری‌ترین برنامه‌های سازمان است، گفت: توانمندسازی واژه‌ای بیگانه و لازم است بازتعریف شود تا جامعه هدف تعریفی برازنده داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه اعلام کرد: 10درصد مشارکت‌های مردمی در هر استان در اختیار مدیران کل قرار می‌گیرد تا با توجه به نیازهای منطقه تحت پوششان هزینه شود؛ ضمن اینکه پنج درصد از بودجه هم به امر مسکن اختصاص می‌یابد.

نظرات بینندگان