arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰

ادعای بی.بی.سی فارسی تكذیب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت:

شبكه 'بی بی سی' دوشنبه شب گزارش داد كه پروازهای هما در مسیر تهران - لندن - تهران كه در حال حاضر سه بار در هر هفته (روزهای فرد) انجام می شود، قرار است به دو پرواز در هفته كاهش یابد.

'بی بی سی' گفت: بدین ترتیب پرواز روزهای سه‌شنبه 'هما' بین دو پایتخت متوقف می‌شود.

یك مقام آگاه در نمایندگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در لندن به خبرنگار ایرنا گفت: توقف پروازهای منظم هفتگی 'هما' به لندن به هیچ وجه صحت ندارد و تنها اتفاقی كه افتاده، این است كه ما خودمان در ماه فوریه(۱۲ بهمن - ۱۰ اسفند) كه اصولا ماه كم سفری به شمار می رود، تعدادی از پروازهای خود را به دلایل بازرگانی لغو كرده ایم.

وی افزود: افزایش و كاهش تعداد پروازها توسط شركت های مسافری در ایام پر سفر و كم سفر، اقدامی عادی است كه به دلیل صرفه اقتصادی توسط هر شركت هوایی ممكن است انجام شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ما برای ماه مارس ( ۱۱ اسفند - ۱۱ فروردین) برای سه پرواز در هفته (از جمله در روزهای سه شنبه) برای مسافران جا ذخیره می كنیم و بنابراین برنامه كاهش پروازهای هفتگی هما به لندن صحت ندارد.

این مقام آگاه گفت: شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 'هما' در سال های گذشته هم در ایام كم سفر برخی از پروازهای خود را به لندن جا به جا می كرد.


نظرات بینندگان