arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

ادعای وکیل ترامپ؛ آمادگی شهروندان اوکراینی برای شهادت‌دهی علیه «بایدن»

وکیل دونالد ترامپ روز یکشنبه مدعی شد، برخی از شهروندان اوکراین حاضرند در کشورشان علیه فعالیت‌های «جو بایدن» رهبر کنونی حزب دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شهادت دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای وکیل ترامپ؛ آمادگی شهروندان اوکراینی برای شهادت‌دهی علیه «بایدن»روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با رئیس جمهوری اوکراین به سمتی پیش رفته که میان احزاب دموکرات و جمهوریخواه تقابل شدیدی ایجاد شده به گونه‌ای که هر دو طرف برای پیروزی در این مسیر، یکدیگر را  به افشاگری‌ از فعالیت‌ها و اقدامات خلاف قانون تهدید می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای شبکه «فاکس نیوز»، در جدیدترین نمونه این رفتارها، «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ به این رسانه گفته،‌ چهار شهروند اوکراینی حاضرند علیه فعالیت‌های مختلف «جو بایدن» شهادت دهند.
جولیانی همچنین در نامه‌ای به «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان مدعی شده، دارای مدارکی مستقیم از تبانی دموکرات‌ها با اوکراینی‌ها برای جلوگیری از انتخاب ترامپ در ریاست جمهوری سال آینده است.

وکیل ترامپ علاوه براین، سفارت آمریکا در کی‌یف را به ندادن روادید به شهروندان اوکراینی برای سفر به ایالت متحده متهم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا جمعه‌شب اسنادی متشکل از ۱۰۰ صفحه را منتشر کرد که تماس‌های مکرر بین «مایک پمپئو» و «رودی جولیانی» را با کمک مقام‌های کخ سفید در ماه مارس (اسفند و فروردین) فاش می‌کند.
این اسناد، ساعاتی بعد از مهلت دادگاه به عنوان بخشی از شکایت سازمان غیرانتفاعی «آمریکن اورسایت/American Oversight» برای افشای اسناد مربوط به اقدامات ترامپ در اوکراین منتشر شده است.

طبق این اسناد، «مادلین وسترهوت» دستیار شخصی سابق ترامپ در ایمیلی که هفتم فروردین (۲۷ مارس) منتشر شد، به جولیانی کمک کرده با پمپئو تماس برقرار کند. تلاش برای برقراری ارتباط بین این دو نفر بعد از آن رخ داد که تیم جولیانی نتوانسته بود از طریق کانال‌های قانونی با پمپئو ارتباطی را برقرار کند.
در این اسناد، از شهادت «گوردن ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا حمایت می‌شود. ساندلند در جلسه شهادت علنی خود در هفته گذشته، مقام‌های ارشد دولت آمریکا را به مشارکت در تلاش‌های جولیانی و ترامپ برای فشار بر اوکراین با هدف تحقیقات درباره خانواده «جوبایدن» معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا متهم کرد.

ساندلند چهارشنبه هفته گذشته در پنجمین نشست علنی تحقیقات استیضاح ترامپ در  کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، وقوع بده بستان در موضوع اوکراین را تایید کرد و گفت: ترامپ دستور داده بود درباره اوکراین با جولیانی کار کنیم و او نیز خواستار بیانیه عمومی «ولادومیر زلنسکی» درباره شرکت «انرژی بوریسما» و انتخابات ۲۰۱۶ بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان