arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

پاداش 1.5 میلیون دلاری گوگل در انتظار هکر خوش شانس

شرکت گوگل اعلام کرده است به هر فردی که بتواند امنیت اندرویدی این شرکت را از بین ببرد ، پاداش 1.5 میلیون دلاری را ارائه می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل اعلام کرده است به هر فردی که بتواند امنیت اندرویدی این شرکت را از بین ببرد ، پاداش 1.5 میلیون دلاری را ارائه می دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرگت گوگل به هر فردی که بتواند اشکالات یا آسیب پذیری هایی را در دستگاه های خاص اندروید پیدا کند ، جوایزی ارائه می دهد.این شرکت از سال 2015 پاداش هایی را برای هکر ها ارائه کرده است. اما این بار جایزه بسیار چشمگیرتر از همیشه و برابر با 1.5 میلیون دلار است.

گوگل معتقد است که دستگاه های پیکسل بسیار ایمن هستند و برای تشخیص صحت این ادعا، هکرهای مشتاق را به چالش کشیده تا نشان دهند که می توانند امنیت گوگل  را به خطر بیاندازند و 1.5 میلیون دلار را به عنوان جایزه برتر دریافت کنند یا خیر. این شرکت اعلام کرد که به هرکسی که از راه دور با اجرای کد کامل زنجیره ای را اجرا کند و  تراشه ایمن Titan M را که در دستگاههای پیکسل استفاده شده هک کند، می تواند 1 میلیون دلار جایزه بگیرد.

این بدان معناست که هکرها باید از راه دور به سیستم عامل پیکسل دسترسی پیدا کنند به گونه ای که نیازی به تعامل با کاربر تلفن نباشد و در صورت انجام هک در نسخه اندروید که هنوز در مراحل پیش نمایش برنامه نویسان است ، جایزه اول 1.5 میلیون دلار را کسب می کنند.

در سال 2015. این شرکت جوایز مختلفی را برای هکرها ارائه داد ، که بیشتر آنها از چند هزار تا صدها هزار دلار بود. گوگل اعلام کرد که تاکنون بیش از 1 میلیون پاداش به هکرها داده است. گوگل تنها شرکتی نیست كه به هكرهای کلاه سفید که بتوانند حفره های امنیت را پیدا كنند جایزه می دهد. شرکت اپل نیز در ماه آگوست اعلام كرد كه به هکر برگزیده 1 میلیون دلار پرداخت خواهد كرد.

نظرات بینندگان