arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

نیویورک تایمز :‌عملیات نظامی آمریکا در شمال سوریه از سر گرفته شد

پس از گذشت چندین هفته از عقب‌نشینی آمریکا از شمال سوریه و بازگشت مجدد به این کشور به بهانه محافظت از میادین نفتی، نیروهای آمریکایی و مبارزان کرد سوریه دوشنبه بار دیگر عملیاتهای نظامی خود در شمال سوریه را از سرگرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه نیویورک تایمز به نقل مقامات نظامی نوشت: نیروهای آمریکا مأموریت های ضد تروریسم در مقیاس بزرگتر را علیه نیروهای داعش در شمال سوریه از سر گرفته اند.

از سرگیری عملیات نیروهای نظامی آمریکا در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ در دو ماه پیش با عقب نشینی نیروهای خود باعث هجوم نیروهای ترکیه به مناطق شمالی سوریه شد.

نیویورک تامیز می نویسد، از سرگیری عملیات مورد حمایت آمریکا علیه داعش در منطقه در حالی آغاز می شود که بسیاری از تحلیلگران اطلاعاتی در ماه های گذشته گزارشات متعددی در مورد بازگشت داعش در صحراهای سوریه منتشر کرده اند.

ژنرال "کنت مک کنزی" فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی منامه در بحرین روز شنبه به خبرنگاران گفت: طی روزها و هفته های آتی عملیاتی علیه داعش در منطقه آغاز خواهد شد.

در زمان حاضر آمریکا دارای ۱۹ پایگاه نظامی با درجه های مختلف در سراسر نوار مرزی شرق سوریه از اردن تا ترکیه است که مهم ترین آنها پایگاه "التنف" در مثلث مرزی بین سوریه، اردن و عراق به شمار می رود و بر اساس برخی آمارها حدود ۶ هزار نظامی آمریکایی با وجود اعلام سال گذشته ترامپ برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه، همچنان در خاک این کشور حضور دارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان