arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
رای الیوم:

آیا نتانیاهو تلاش می‌کند تا قبل از زندانی شدن، از سردار سلیمانی انتقام بگیرد؟

بعید نیست که نتانیاهو مرتکب حماقت تازه ای شود، تا پیش از زندانی شدن، خود را مانند یک قهرمان نشان دهد؛ اما چنین اقدامی از سوی او، می تواند یک ماجراجویی بزرگ باشد که به فاجعه ای بسیار عمیق برای دولت عبری، ختم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا نتانیاهو تلاش می‌کند تا قبل از زندانی شدن، از سردار سلیمانی انتقام بگیرد؟

رای الیوم نوشت: بررسی روزنامه های عبری در روزهای اخیر و تحلیل های امنیتی که ژنرال های سابق اسرائیل در مورد تحولات سیاسی و نظامی در منطقه خاورمیانه می نویسند، مبتنی بر دو موضوع اساسی است: اول: پس از اتهامات فساد و خیانتی که متوجه نتانیاهو شد، احتمال شعله ور شدن فتیله جنگ در منطقه وجود دارد؛ چرا که نتانیاهو مانند یک پلنگ زخمی رفتار می کند، که به هر جهتی می زند تا در رأس قدرت باقی بماند. دوم:بازگشت به سیاست ترور رهبران مقاومت در فلسطین اشغالی، لبنان، عراق یا حتی تهران؛ همانطور که موساد موفق شد با استفاده از مزدوران خود بهاء ابوالعطاء را به شهادت برساند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: در همین رابطه، دو هدف احتمالی برای ترور اسرائیل وجود دارد؛ اول، سردار قاسم سلیمانی، که پشت شلیک چهار موشک به سمت جولان اشغالی و رساندن موشکهای دقیق و تکنولوژی های نظامی پیشرفته برای گروههای مقاومت در لبنان، نوار غزه، حشد الشعبی در عراق و انصارالله در یمن، قرار دارد.

اما هدف دوم، زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی است، که در پاسخ انتقامی به شهادت ابوالعطاء ضربه موشکی بزرگی به اسرائیل زد، که باعث فلج شدن نیمی از دولت صهیونیستی و ایجاد رعب و وحشت در بین اسرائیلی ها شد.

سردار سلیمانی در معرض ترورهای نافرجام زیادی قرار گرفته است، اما همچنان در تمام جبهه ها حاضر است؛ این در حالی است که زیاد النخاله نیز به تهدیدات اسرائیلی ها توجهی نداشته و در گفتگو با شبکه المیادین، که در اوج اقدام انتقامی اش در عمق فلسطین اشغالی انجام شد، تصریح کرد که در هر لحظه منتظر شهادت است و از تهدیدات صهیونیستها هراسی ندارد.

پناه بردن به سیاست ترورها، منعکس کننده حالت ترس، وحشت و نگرانی گسترده اسرائیلی ها از افزایش قدرت محور مقاومت است؛ رهبری اسرائیل از مقابله نظامی مستقیم با ایران یا بازوان نظامی آن می ترسد؛ اما باید بداند که این تحول جدید، یعنی بازگشت به سیاست ترورها، می تواند باب مقابله مستقیم را بگشاید.

با این حال، بعید نیست که نتانیاهو مرتکب حماقت تازه ای شود، تا پیش از زندانی شدن، خود را مانند یک قهرمان نشان دهد؛ اما چنین اقدامی از سوی او، می تواند یک ماجراجویی بزرگ باشد که به فاجعه ای بسیار عمیق برای دولت عبری، ختم شود.

نظرات بینندگان