arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

کاردار نروژ به وزارت خارجه احضار شد

در پی آتش زدن قرآن کریم از سوی رهبر یک جریان افراطی در نروژ کاردار این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید ایران نسبت به این اقدام موهن به وی ابلاغ شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش  وزارت خارجه، در پی آتش زدن قرآن کریم از سوی رهبر گروه افراطی سیان (SIAN-Stop Islamization In Norway) در نروژ رییس اداره امور شمال اروپای وزارت امور خارجه ایران با احضار کاردار سفارت نروژ در تهران که در غیاب سفیر این کشور عهده دار امور است ضمن محکوم کردن و اعتراض شدید نسبت به این اقدام زشت در نروژ، نسبت به تبعات و عواقب خطرناک این گونه اقدامات در گسترش افراط گرایی و خشونت هشدار داد.

رییس اداره امور شمال اروپا با اشاره به جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان به دنبال این اقدام موهن خطاب به کاردار نروژ تصریح کرد: نمی‌توان به بهانه آزادی بیان، به باورها و مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان اهانت کرد.

وی از دولت نروژ مصرانه خواست تا از تکرار این گونه اقدامات فتنه انگیز جلوگیری کرده و با مسئولان و مسببان آن برخورد کند.
کاردار نروژ نیز ضمن تاکید بر انتقال مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به دولت متبوع خود افزود: دولت نروژ این اقدام را کاملا رد می کند و سیاست اصولی ما حمایت از آزادی بیان و عقیده و جلوگیری از نفرت پراکنی است و دولت نروژ خود را متعهد می‌داند از امنیت مسلمانان ساکن این کشور حمایت و از اقدامات افراطی و اختلاف افکنانه جلوگیری کند.
روز یکشنبه اعضای گروه موسوم به «اسلامی‌سازی نروژ را متوقف کنید» (SIAN) در شهر «کریستیان‌ساند/Kristiansand»نروژ در اقدامی توهین آمیز، دو نسخه از قرآن را به سطح زباله انداخت و «لارس تورسن» رئیس این سازمان ضد اسلامی، یک نسخه دیگر از قرآن را آتش زد.
مسلمانان نروژ در اعتراض به این اقدام توهین‌آمیز اعلام کردند از عاملان این اقدام ضداسلامی شکایت خواهند کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان