arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

طلایی: همه اصولگرایان نپذیرفتند دور میز شورای وحدت بنشینند/ احتمال چندلیستی بودن وجود دارد

چهره سیاسی اصولگرا گفت: شورای وحدت با چالش‌های زیادی مواجه است، از جمله همین که تمام نیروهای متنسب به جریان اصولگرایی نپذیرفته‌اند که دور یک میز بنشینند و با هم حرف بزنند، از اعضای پایداری تا سایر گروه‌های مختلف چنین وضعی دارند. این یکی از مشکلات جدی است که عملا ما را دچار چند لیستی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طلایی: همه اصولگرایان نپذیرفتند دور میز شورای وحدت بنشینند/ احتمال چندلیستی بودن وجود داردمرتضی طلایی درباره انتشار لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم و واکنش شورای وحدت به انتشار این لیست گفت: شورای وحدت با چالش‌های زیادی مواجه است، از جمله همین که تمام نیروهای متنسب به جریان اصولگرایی نپذیرفته‌اند که دور یک میز بنشینند و با هم حرف بزنند، از اعضای پایداری تا سایر گروه‌های مختلف چنین وضعی دارند. این یکی از مشکلات جدی است که عملا ما را دچار چند لیستی می‌کند.

»»» مشروح گفتگوی مرتضی طلایی را بخوانید: 

طلایی: یکدندگی از اول روش پایداری‌ها بود/شورای وحدت فضا را باز کند

وی درباره سازوکار شورای وحدت گفت: به هر حال شورای ائتلاف یک سازوکاری برای ایجاد تجمیع میان اصولگراها ایجاد شده است و نمی تواند برای دیگر گروه‌ها قانونگذاری کند. آنچه من به دوستان اصولگرا توصیه می‌کنم این است که باید آنقدر فضا را باز کنند که تمام گروه‌ها احساس کنند در فرایند تصمیم ‌گیری جبهه انقلاب و اصولگرا، حضور فعال و موثر دارند، به‌خصوص اینکه این بار قرار بر این است تصمیم‌گیری از پایین به بالا شکل بگیرد و این کار هم موانع و مشکلات خود را دارد و میزان موفقیتش با ابهام روبرو است.

وی افزود: ما نمی‌دانیم که چقدر امکان دارد که بتوانیم از کف جامعه نیروهای صاحب نظر را جمع کنیم و بر اساس نظر آنها، دست به انتخاب افراد مورد نظر بزنیم. رویکرد آنها خوب است، اما شاید در این دوره انتخابات، موفقیت کامل به دست نیاورد. اما می‌توانیم موفق شویم اگر از یک سو تمام دلسوزان انقلاب از خود گذشتگی کنند و از طرف دیگر شورای ائتلاف فضا را باز کند تا همه احساس حضور کنند.

نظرات بینندگان