arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

«پاپیچا» در فرانسه هم دیده شد/ موفقیت فیلم الجزایری نماینده اسکار

«پاپیچا» موفق‌ترین فیلم آفریقایی به کارگردانی یک زن در فرانسه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«پاپیچا» موفق‌ترین فیلم آفریقایی به کارگردانی یک زن در فرانسه شد.

 به نقل از ورایتی، در حالی که با معرفی فیلم‌ها برای بخش بهترین فیلم بین‌المللی آکادمی اسکار بازار این آثار گرم شده است، فیلم «پاپیچا» که نماینده رسمی الجزایر در اسکار امسال است، در فرانسه با اقبال زیادی روبرو شده است.

این فیلم با نمایش در سینماهای فرانسه به پرفروش‌ترین فیلم آفریقایی که یک زن کارگردان آن بوده است، بدل شده است.

این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی مونیا مدور است تاکنون ۱.۶ میلیون یورو فروش کرده و حدود ۲۵۰ هزار بلیت فروخته است.

این در حالی است که «پاپیچا» از ۹ اکتبر راهی سینماها شده و هنوز در حال اکران در ۶۰ سالن سینما در سراسر فرانسه است.

در مقایسه با «آتلانتیک» که نماینده امسال سنگال در رقابت اسکار فیلم بین‌المللی است، «پاپیچا» تقریبا ۴ برابر بیشتر فروش داشته است. این در حالی است که دیگر فیلم آفریقایی که توسط یک کارگردان زن ساخته شده بود یعنی «رفیقی» که ساخته ونوری کاهیو بود که در جشنواره کن ۲۰۱۸ با اقبال زیاد روبرو شد، تنها ۴۰ هزار بلیت در فرانسه فروخته بود.

«پاپیچا» از زمانی که اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره کن امسال به نمایش درآمد تاکنون ۲۴ جایزه برده که بهترین فیلم عرب در جشنواره القونا از جمله آنهاست.

داستان این فیلم در الجزیره دهه ۱۹۹۰ می‌گذرد و درباره چند دختر جوان است که سعی دارند تا یک شوی لباس به راه بیندازند و این در حالی است که تندروها در کشورشان سعی دارند تا همه چیز را در کنترل بگیرند.

این فیلم که در الجزایر فیلمبرداری و تولید شده تاکنون به ۳۱ بازار جهانی فروخته شده که ایتالیا، بریتانیا، ایرلند، مکزیک، اسکاندیناوی، ژاپن، اسپانیا و آمریکای لاتین از جمله آنهاست. هنوز برای فروش آن به آمریکا توافق لازم به دست نیامده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان