arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

آماده باش بیش از ۵۰۰۰ امدادگر هلال احمر برای طرح زمستانه

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش بیش از ۵۰۰۰ امدادگر برای طرح زمستانه هلال احمر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش بیش از ۵۰۰۰ امدادگر برای طرح زمستانه هلال احمر خبر داد.

 حامد سجادی در کمیته هماهنگی طرح‌های زمستانه پلیس راهور که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، افزود: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امسال نیز با تمام توان در کنار دیگر نیروهای امدادی، خدماتی و پلیس در طرح زمستانه حضور داشته و اقدام به امدادرسانی و ارائه خدمات امدادی به هموطنان خواهد کرد. در همین راستا نیز امسال ۱۲۴۶ پایگاه ثابت و موقت در طرح زمستانه فعالیت خواهند کرد.

سجادی ادامه داد: همچنین ۵۱۱۳ نفر نیروی انسانی و ۳۴۳۹ خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودروی آرگو و ... در این طرح به کار گرفته شده است.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از آماده باش نیرو برای اسکان اضطراری و موقت مسافران در جاده‌ها خبر داد و گفت: در جاده‌های پر تردد و به ویژه جاده‌های طولانی ۴۸۰ پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر آماده پذیرش مسافرانی است که در جاده‌ها حضور دارند. هر یک از این پایگاه‌ها ظرفیت پذیرایی از ۳۰ تا ۵۰ مسافر را دارد و می‌توان در صورت نیاز اقدام به اسکان موقت و اضطراری نیز کرد.

به گفته سجادی ۲۴ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در این طرح به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری زمستانه کشور اظهار کرد: سازمان امداد و نجات در این مراکز نیز حضور داشته اما توصیه ما به مسافران و شهروندان این است که هنگام حضور در این فضاها موارد ایمنی را رعایت کنند.

سجادی در بخش دیگری از سخنانش نیز با اشاره به عملیات سازمان امداد و نجات در خصوص رهاسازی مصدومان از داخل خودرو گفت: سازمان امداد و نجات عملیات‌های مربوط به رهاسازی مصدومان حوادث ترافیکی را در جاده‌ها انجام می‌دهند که آمارهای ما از چند روز قبل حاکی از افزایش تعداد این تصادفات است. افزایش تعداد چنین تصادفاتی به عبارت دیگر می‌تواند نشان دهنده این باشد که شدت حوادث و تصادفات افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست متاعی معاون سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور از راه اندازی قرارگاه راهداری در طرح زمستانه خبر داد و گفت:‌ حدود ۹۴۰ راهدارخانه را در سراسر کشور تجهیز کردیم تا از آنها برای اسکان موقت مسافران در شرایط خاص و اضطراری استفاده شود. همچنین ۹۶۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات مختلف و سبک و سنگین در طرح زمستانی به کار گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نیروی راهداری نیز در سراسر کشور در طرح زمستانه در آماده باش خواهند بود، افزود: خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده در طرح زمستانه سال گذشته حتی یک مورد مرگ ناشی از برودت هوا و یخ زدگی در جاده‌ها نداشتیم که امیدواریم امسال نیز بتوانیم این روند را حفظ کرده و شمار تصادفات را نیز کاهش دهیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان