arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸
روزنامه گردی در «انتخاب»؛

روزی که خبر آغاز به کار بانک‌داری بدون ربا در کشور منتشر شد

با توجه با الطاف الهی بر ما واجب است که ربا را از جامعه اسلامی و سیستم بانکی حذف کنیم و به همین منظور بانک‌داری اسلامی از اول بهمن ماه جاری در سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزی که خبر آغاز به کار بانک‌داری بدون ربا در کشور منتشر شد

سرویس تاریخ «انتخاب»: روزنامه اطلاعات در تاریخ دوشنبه هفتم آذر ۱۳۶۲ خبری را به نقل از معاون وقت وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرد که نوید روز‌های خوش را به مشام خوانندگان می‌رساند، نوید بانک‌داری بدون ربا، خبر خوبی که پیش‌درآمدش روز قبل از آن با اعلام بانک مرکزی مبنی بر تغییر نام این بانک از «بانک مرکزی ایران» به «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» آغاز شده بود.
بنا بر این گزارش، امیراصلانی معاون وقت وزیر اقتصاد و دارایی که به منظور شرکت در سمینار یک‌روزه «بررسی نظرات بخش بازرگانی در خصوص قانون حذف ربا» به اصفهان سفر کرده بود، مبشر این خبر خوش بود که «از اول بهمن [۱۳۶۲]» سیستم نوین بانک‌داری اسلامی در سراسر کشور به مرحله اجرا گذارده خواهد شد.»
وی همچنین در مورد حذف ربا از سیتسم بانکی کشور اظهار امیدواری کرده بود که با کمک دست‌اندرکاران امور اقتصادی کشور، سیستم نوین بانک‌داری به نحو مطلوب و موثر اجرا شود. وی گفته بود: «با توجه با الطاف الهی بر ما واجب است که ربا را از جامعه اسلامی و سیستم بانکی حذف کنیم و به همین منظور بانک‌داری اسلامی از اول بهمن ماه جاری در سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد... با توجه به ضرورت فعالیت‌های بانکی، پول‌ها باید در گردش اقتصادی و تولیدی قرار گیرد و شبکه بانکی کشور بر اساس سیستم نوین بانکی به تزریق پول بر اساس روابط حلال بپردازد...»

نظرات بینندگان