arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

افزایش پایگاه‌های امداد هوایی اورژانس

قائم مقام سازمان اورژانس کشور از آماده باش اورژانس برای طرح زمستانه امسال خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام سازمان اورژانس کشور از آماده باش اورژانس برای طرح زمستانه امسال خبر داد.

مجتبی سیف در جلسه کمیته طرح زمستانی پلیس که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که در شش ماهه نخست امسال مصدومان حوادث ترافیکی شش تا هشت درصد رشد داشته است و در مجموع حدود ۴۰۴ هزار، تعداد کل عملیات‌های اورژانس در حوادث ترافیکی بوده است. علاوه بر آن در مجموع بالغ بر دو میلیون ماموریت از سوی اورژانس در شش ماهه نخست امسال انجام شده است.

سیف از افزایش پنج پایگاه هوایی اورژانس نیز خبر داد و افزود:‌ پنج پایگاه در شهرهای میانه، آباده، گیلان، ارومیه و پیرانشهر به پایگاه هوایی اورژانس اضافه شده و در حال حاضر ۴۴ پایگاه هوایی داریم که امیدواریم آن را از این تعداد نیز بیشتر کنیم.

قائم مقام اورژانس کشور با اشاره به تمهیدات اورژانس برای طرح زمستانی نیز گفت:‌ امسال تعداد پایگاه‌های شهری‌مان را نیز افزایش داده و به ۱۲۴۶ پایگاه رساندیم. همچنین پایگاه‌های بین شهری و جاده‌ای را نیز تقویت کردیم.

وی افزود: امسال تعداد آمبولانس‌های ما از ۴۸۸۰ مورد در سال گذشته به ۵۵۰۰ مورد رسیده است. همچنین موتورلانس‌های ما نیز به ۳۴۶ عدد افزایش یافت و در مجموع اورژانس برای طرح زمستانه آماده باش است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان