arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

مرکل: ماندن در «ناتو» از اولویت‌های مهم آلمان است

صدر اعظم آلمان ضمن سخنرانی در پارلمان گفت، در حاضر حاضر اهمیت حضور در ناتو از دوران جنگ سرد نیز بیشتر است زیرا اروپا به‌تنهایی قادر به دفاع از خود نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکل: ماندن در «ناتو» از اولویت‌های مهم آلمان است«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز چهارشنبه گفت ماندن در اتحاد دفاعی «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آلمان است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکل در جمع قانون‌گذاران پارلمان آلمان گفت: «اکنون ماندن در ناتو حتی بیشتر دوران جنگ سرد در راستای منافع ما است یا دستکم اهمیت آن همانند همان دوران است».

وی شرح داد: «به این دلیل که همان‌طور که وزیر امور خارجه روز گذشته گفت، اروپا در حال حاضر به‌تنهایی قادر به دفاع از خود نیست».

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان دیروز (سه‌شنبه) ضمن تأکید بر ضرورت ائتلاف ناتو برای حفظ امنیت اروپا تأکید کرد: «با دلیل و توجیه می‌توان گفت که ناتو زنده است».

ماکرون اواسط آبان ماه در مصاحبه خود با اکونومیست به شدت از نبود هماهنگی بین اروپا و آمریکا در خصوص تصمیمات راهبردی درون ناتو، تأکید کرد که این ائتلاف دچار مرگ مغزی شده است.

مرکل همچنین در پارلمان آلمان خواستار اتخاذ موضعی واحد از سوی کشورهای اروپایی در قبال چین شد.

صدراعظم آلمان در این باره گفت: «یکی از بزرگ‌ترین خطرات موجود این است که کشورها اروپایی سیاست‌های مجزایی در قبال چین اتخاذ کنند و پیام‌های مختلفی برسند. چنین چیزی نه برای چین بلکه برای ما در اروپا فاجعه‌بار خواهد بود».

فرانسه اعلام کرده است از رویکرد آمریکا در قبال تحریم نسل پنجم اینترنت شرکت تکنولوژیک «هوآوی» پیروی نخواهد کرد و اگر تهدید امنیتی از طریق این شبکه اینترنت وجود داشته باشد قادر است با آن مقابله کند.

مرکل در سخنرانی روز چهارشنبه خود در این خصوص گفت، آلمان و فرانسه باید درخصوص رویکردی مشترک در برابر چین به توافق رسیده و آن را به‌صورت راه‌حلی برای کل کشورهای اروپایی، توسعه دهند.

نظرات بینندگان