arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

برای خرید بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز دارید؟

در هر کشوری که هستید، برای خرید بلیط هواپیما و سوار شدن به آن نیاز به مدارک به خصوصی دارید. به طور مثال، اگر در ایران، نیاز به ارائه برگه پرداختی عوارض خروج دارید، در کشورهای دیگر به این برگه نیازی نیست. همچنین مفهوم ارائه کارت شناسایی معتبر در ایران با دیگر کشورها متفاوت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنگامی که مقدمات سفر خود را مهیا می‌کنید، انتخاب نوع وسیله حمل و نقل را به دقت انجام دهید.

بیشتر افرادی که برای راحتی در سفر به سراغ سریع‌ترین راه یعنی پرواز می آیند، با ارائه مدارک خود خرید اینترنتی بلیط هواپیما را انجام می‌دهند. اما چه مدارکی برای خرید آنلاین بلیط هواپیما نیاز دارید؟ گاه‌گاهی این مدارک و قوانین استرداد بلیط هواپیما تغییر می‌کنند که نیاز به روز رسانی اطلاعات و توجه شما را در هر خرید دارند. هنگام خرید حضوری یا آنلاین بلیط هواپیما از قبل، مدارک خود را آماده کنید و بهتر است قوانین مربوط به خرید بلیط هواپیما را نیز بخوانید. این قوانین از ایرلاین و آژانسی به ایرلاین و شرکت گردشگری دیگر متفاوت خواهد بود. با ما در ادامه همراه باشید تا مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیما را بدانید.



برای خرید بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز دارید؟

مدارک لازم برای ورود به هواپیما
در هر کشوری که هستید، برای خرید بلیط هواپیما و سوار شدن به آن نیاز به مدارک به خصوصی دارید. به طور مثال، اگر در ایران، نیاز به ارائه برگه پرداختی عوارض خروج دارید، در کشورهای دیگر به این برگه نیازی نیست. همچنین مفهوم ارائه کارت شناسایی معتبر در ایران با دیگر کشورها متفاوت است. در دیگر کشورهای جهان، شما نیاز به پاسپورت دارید اما برای پروازهای داخلی در ایران، کارت ملی و شناسنامه مد نظر است. در ادامه مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما خارجی از سایت‌های اینترنتی رزرو بلیط ذکر شده است:
• گذرنامه یا همان پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه و 10 روز
• فیش پرداختی عوارض خروج از کشور
• کارت شناسایی معتبر
توجه داشته باشید که اگر پرواز شما چندین توقف در دیگر کشورها دارد، باید راجع به داشتن ویزا در آن کشور، اطلاعات داشته باشید. به طور مثال اگر به خرید بلیط هواپیما تهران پکن با توقف در فرودگاه دبی اقدام کرده‌اید، به جزئیات توقف در دبی نیز دقت داشته باشید. اگر در فرودگاه دبی نیاز به تغییر ترمینال داشته باشید، می‌بایست ویزای دبی را ارائه دهید. بسیار پیش آمده است که مسافران بدون اطلاع قبلی از چنین قوانینی، اقدام به خرید بلیط هواپیما نموده و در طول سفر به مشکل برخورده‌اند. پیشنهاد می‌دهیم برای خرید، به سراغ کارشناسان فروش بلیط هواپیما بروید. چرا که تمام مشکلات پیش روی شما را می‌دانند و قبل از سفر، آن‌ها را رفع می‌کنند.

توجه به اطلاعات پرواز برای شروع سفر

بلیط هواپیما و رزرو هتل از اولین اقدام‌ها برای شروع سفر هستند. بهتر است در هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما از شرکت‌های گردشگری به جزئیات خرید خود دقت داشته باشید. اما جزئیات خرید آنلاین بلیط هواپیما چیست؟ سایت‌هایی مانند الی‌گشت هر آنچه که برای اطمینان در سفر و پرواز نیاز دارید، به شما نشان خواهند داد.

برای خرید بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز دارید؟

مشخص کردن فرودگاه های مبدا و مقصد

به خاطر سپردن فرودگاه مبدا و مقصد هم بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که در کلان شهرها، چندین فرودگاه وجود دارند و پروازهای یکسان به هر فرودگاه انجام می شود، حتما به این موضوع دقت کنید. اگر هتل خود را نزدیک به فرودگاهی خاص رزرو کرده‌اید، حتما به سراغ پروازهای همان فرودگاه بروید. در هنگام جستجو برای خرید بلیط هواپیما برای شهر مقصد، امکان انتخاب فرودگاه مورد نظر را دارید. با این اطلاعات و در دست داشتن مکان ورود به مقصد، امکان درخواست ترانسفر فرودگاهی یا خدمات ویژه فرودگاهی هم برایتان فراهم می‌شود. دیگر اطلاعاتی که در زمان خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌بینید و در بلیط شما هم درج می‌شوند، شامل موضوعات زیر هستند.

ساعت شروع پرواز و ساعت فرود هواپیما در فرودگاه مقصد (مدت زمان پرواز)
• تعداد توقف در پرواز
• فرودگاه‌هایی که هواپیما در آن‌ها توقف خواهد داشت
• نام و علامت ایرلاین پرواز
• میزان بار مجاز و ساک دستی برای پرواز
• قیمت بلیط هواپیما برای هر نفر
• تاریخ پرواز
• شماره پرواز
نوع و مدل هواپیما

قوانین کنسلی پرواز

اگر به هر دلیلی سفر شما تغییر کرد، با توجه به قوانین پرواز و ایرلاینی که از آن بلیط تهیه کرده‌اید امکان کنسلی خواهید داشت. قوانین کنسلی بلیط هواپیما با تغییر بلیط هواپیما متفاوت هستند و در هر شرکت و ایرلاینی فرق می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر از قوانین استرداد بلیط هواپیما با شماره 8540-021 تماس بگیرید تا کارشناسان در این زمینه شما را راهنمایی کنند. به طور مثال، برای تغییر تاریخ بلیط هواپیما تا 24 ساعت قبل از پرواز، تنها هزینه دلاری جریمه یا مابه‌التفاوت قیمت را می‌پردازید. در استرداد بلیط هواپیما سیستمی هم، بیشترین هزینه پرداختی خود را دریافت می‌کنید؛ در صورتی که برای پروازهای چارتری این گزینه از دسترس خارج خواهد بود و هزینه شما برگردانده نمی‌شود.

یک سایت مناسب که برای رزرو بلیط هواپیما می‌توانید به آن مراجعه نمایید:
https://www.eligasht.com/flight/

نظرات بینندگان