arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

هوای تهران برای تمام گروه‌ها در محدوده ناسالم قرار دارد

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: میانگین شاخص کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۵۱ رسیده و در محدوده ناسالم برای تمام گروه‌ها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش وزارت بهداشت، عباس شاهسونی روز چهارشنبه درباره وضعیت آلودگی هوا در پایتخت افزود: با توجه به عدد ۱۵۱ میانگین شاخص کیفی هوای تهران، به نوعی هوای تهران برای تمام گروه ها ناسالم است و این عدد شاخص طی روزهای گذشته بالاترین عدد شاخص بوده است. شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده و ایستگاه دانشگاه شریف با عدد ۱۷۷ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارد. طی سال جاری ۴۳ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که در مقایسه با سال گذشته تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت.

شاهسونی توصیه کرد: کسانی که به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری های زمینه ای دارند از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند. با توجه به تعطیلات آخر هفته مردم فعالیت های ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند یا در فضای بسته ورزش کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توصیه کرد: کودکان را در این روزها به بوستان ها نبرید. شاخص کیفی هوا برای این گروه ناسالم است و افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران باید در جهت اصلاح طرح کاهش آلودگی هوا اقدام عاجل کند. همچنین سایر ارگان ها نیز به وظایف خود در قالب قانون هوای پاک اقدام کنند تا کیفیت هوا در کلانشهرها و به خصوص تهران بهبود یابد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان