arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

تکاپوی آمریکا برای ایجاد شکاف بین چین و آلمان

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا به آلمان هشدار داد با شرکت هوآوی چین همکاری نداشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری آلمانی دپ‌آ، ‌آمریکا از مدت ها قبل به برلین در مورد صدور مجوز مشارکت شرکت هوآوی در توسعه شبکه ارتباطات آلمان هشدار داده و مدعی است که هوآوی با دولت چین در ارتباط است.

از سویی، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که این مساله که یک دموکراسی غربی با اسرار نظامی (آلمان) به حزب کمونیست چین اجازه احداث زیرساخت های نسل بعدی اینترنت موبایل (۵G ) در آلمان را می دهد، من را شوکه کرده است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در پارلمان این کشور با اشاره به لزوم اعمال استانداردهای های امنیتی بالا در شبکه های ارتباطات موبایلی، گفت که اتحادیه اروپا باید رویکرد مشترکی را در قبال چین در پیش گیرد. ‌

مرکل اتخاذ رویکردهای مجزا در قبال چین از سوی اتحادیه اروپا را یکی از بزرگترین خطرات پیش روی این اتحادیه دانست و افزود: این امر برای چین مخرب نخواهد بود، ‌ اما قطعا برای ما در اروپا اینگونه است.۹۱۰۹

واشنگتن مدعی است که شرکت هوآوی، ابزار جاسوسی دولت پکن است، ‌ اما این شرکت این اتهام را رد می کند.

آمریکا سال گذشته نیز به آلمان هشدار داده بود که اگر شرکت چینی هوآوی اجازه یابد زیرساخت های نسل بعدی اینترنت موبایل آلمان را احداث کند، واشنگتن تبادل اطلاعات با برلین را محدود خواهد کرد.

«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در آن زمان، در نامه ای به وزیر اقتصاد آلمان نوشت که اجازه دادن به مشارکت شرکت هوآوی یا سایر شرکت های چینی در پروژه «نسل ۵» آلمان به این معنا است که آمریکا قادر به حفظ همکاری با سازمان های اطلاعاتی آلمان نخواهد بود.

آلمان نیز تهدید آمریکا مبنی بر قطع همکاری اطلاعاتی با برلین درصورت کنار نگذاشتن شرکت هوآوی از شبکه نسل پنجم موبایل در آلمان را رد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان