arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۷ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۳۱ کشته و ۲۵۰ مصدوم در تظاهرات امروز عراق
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۲۳:۱۰

مرکز حقوق بشر عراق روز پنج شنبه اعلام کرد: در جریان حوادث امروز شهرهای بغداد و المثنی ۶ تظاهرات کننده کشته شدند. این مرکز همچنین اعلام کرد: در تظاهرات و ناآرامی های ذی قار نیز ۲۵ تظاهرات کننده کشته شدند و ۲۵۰ تن دیگر نیز مصدوم شدند.

ترامپ وارد افغانستان شد
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۲۳:۰۹

رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از‌ پیش‌اعلام‌نشده برای سرکشی به نیروهای آمریکایی به مناسبت روز شکرگزاری، وارد افغانستان شده است.

مقتدی صدر: اگر دولت استعفا ندهد، این آغاز پایان عراق خواهد بود
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۲۳:۰۸

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر ضمن درخواست استعفای دولت عادل عبدالمهدی، هشدار داد که عدم استعفای آن به معنای آغاز پایان عراق است.

عراقچی: هیچ فرصت بزرگی برای اقدامات مکرون به منظور حفظ برجام نمی‌بینم
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۲۳:۰۶

معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک پایگاه خبری هلندی گفت اروپا باید در برابر تسلط آمریکا بر سیستم مالی خود مقاومت کرده و برای حفظ برجام لازم است که تلاش بیشتری کند

سکه گران شد/ طلا گرمی ۴۳۷ هزار تومان
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۲۳:۰۵

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار تومانقیمت خورد که در قیاس با روز گذشته افزایشی بیش از سی هزار تومان را نشان می‌دهد.

«احمد شربه» از عوامل نماینده عضو فراکسیون «حیدر العبادی»، عامل آتش زدن کنسولگری ایران در نجف؟
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۴:۲۰

ایرنا نوشت: «احمد شربه» و دار و دسته اش که از اتباع یکی از شخصیت های سیاسی معروف عراقی هستند در آتش زدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در شامگاه گذشته (چهارشنبه) دست داشته اند. احمد شربه از دار و دسته «عدنان الزرفی» استاندار اسبق نجف اشرف است که در حال حاضر الزرفی نماینده مجلس عراق و عضو فراکسیون «النصر» به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق است.

از سال ۱۴۰۱ کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت صادر نخواهد شد
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۳:۲۰

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن حداقل یک مهارت برای سربازان انجام نخواهد شد. سردار موسی کمالی با بیان اینکه طبق چشم‌اندازهای قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح، تا سال ۱۴۰۰ باید مهارت‌آموزی به تمام سربازان انجام شود، افزود: طبق چشم‌اندازهای ما تا این سال هر سرباز که از نیروهای مسلح خارج می‌شود باید حداقل یک مهارت و گواهی‌نامه مهارتی داشته باشد.

اینترنت همراه ٢۵ استان برقرار شده
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۲:۵۲

بر اساس اعلام اپراتور‌های موبایل از امروز اتصال به اینترنت ۷ استان دیگر شامل آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، گیلان، کرمان و کردستان برقرار شده است. ‏در حال حاضر مشترکین سیم‌کارتهای شاتل مجموعا در ٢۵ استان کشور به اینترنت متصل هستند.

موگرینی: حفظ برجام به شدت دشوار شده
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۰:۱۳

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که موضع اتحادیه اروپا در قبال اعتراضات چند روز گذشته در ایران "هیچ ارتباطی به اجرای توافق هسته‌ای با ایران ندارد و نباید داشته باشد." وی تصریح کرد: ما همچنان به طور کامل به ارزش دیپلماتیک و امنیتی برجام برجام باور داریم؛ اما بر هیچ کس پوشیده نیست که حفظ این توافق به شدت دشوار شده است. موگرینی همچنین اعتراض‌ها در ایران را ناشی از مشکلات اقتصادی توصیف کرد و با تاکید بر حق شهروندان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز، خشونت نامتناسب از سوی نیروهای امنیتی را غیرقابل توجیه دانست. وی گفت: همه گزارش‌ها درباره این حوادث شایسته تحقیقات فوری و کامل توسط مقام‌های مستقل مربوطه است. انتظار ما از مقام‌های ایرانی تضمین جریان اطلاعات و دسترسی همیشگی به اینترنت است.

زخمی شدن ۴۷ نیروی امنیتی عراق در حمله به کنسولگری ایران در نجف
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۸:۳۹

العالم نوشت: منابع خبری از زخمی شدن ۴۷ نفر از نیروهای امنیتی عراق در جریان حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف خبر دادند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۸:۱۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان