arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

تخریب ۴ خانه در کرانه باختری به دست اسرائیل / فردا راهپیمایی‌ "بازگشت" برگزار نمی‌شود

اشغالگران اسرائیلی بامداد امروز (پنج‌شنبه) چهار منزل مسکونی در کرانه باختری را تخریب کردند، راهپیمایی بازگشت در نوار غزه نیز به دلیل تهدیدات امنیتی به تعویق افتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، اشغالگران بامداد امروز چهار منزل مسکونی در روستای بیت کاحل در نزدیکی الخلیل را که متعلق به خانواده‌های فلسطینی‌های بازداشت شده بود، تخریب کردند.

چهار فلسطینی بازداشت شده برادران احمد و قاسم عصافره و پسر عمه آن دو نصیر عصافره و نیز یوسف زهور بودند که سه ماه و نیم قبل به قتل یک سرباز اسرائیلی در شهرک‌های واقع در حد فاصل الخلیل و بیت لحم متهم شدند.

بامداد امروز تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی به همراه بلدوزرهایی خانه‌های یاد شده را محاصره و تخریب آنها را آغاز کردند.

زمانی که ده‌ها تن از جوانان منطقه برای جلوگیری از این تخریب وارد عمل شدند، درگیری‌هایی در مناطق مختلف روستا میان دو طرف شکل گرفت.

به گفته برخی منابع فلسطینی، سربازان اسرائیلی از گلوله واقعی و مشقی و نیز گاز اشک‌آور استفاده کردند که در اثر آن تعدادی از جوانان معترض مصدوم و زخمی شدند.

از سوی دیگر هیئت ملی راهپیمایی‌های بازگشت و لغو محاصره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی تهدیدات بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) به آغاز یک جنگ جدید همه جانبه علیه نوار غزه که با هدف دفاع از خود در برابر اتهامات فساد مطرح شده‌اند، راهپیمایی فردا (جمعه) در مرزهای نوار غزه به دلیل شرایط امنیتی بسیار خطرناک به تعویق افتاد.

پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک دو موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی خبر داد، نتانیاهو عصر سه‌شنبه تهدید کرد حمله جدیدی را علیه نوار غزه آغاز می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، تصمیم برای به تعویق انداختن راهپیمایی‌های بازگشت برای گرفتن فرصت از دشمن انجام شد.

رژیم صهیونیستی دوازدهم تا چهاردهم نوامبر جاری حمله‌ای را علیه نوار غزه انجام داد که به شهادت ۳۵ تن از جمله هشت کودک و سه زن و نیز زخمی شدن ۱۱۱ تن دیگر منجر شد، در نهایت این حمله با میانجی‌گری مصر به یک توافقنامه آتش‌بس ختم شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان