arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

پلیس: نصب دوربین‌های پایش تصویری باعث افزایش احساس امنیت در جامعه خواهد شد

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دوربین‌های پایش تصویری باعث افزایش احساس آرامش و امنیت در جامعه و برای مجرمین احساس ناامنی را به وجود می‌آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار "عبدالرضا ناظری" عصر امروز ۷ آذرماه در آئین افتتاح طرح پایش تصویری شهرداری کرمان با اشاره به تاثیر نصب دوربین های پایش تصویری بر روی فرهنگ رانندگی اظهار کرد: رانندگان وقتی بدانند که دوربین‌ها، رفتار رانندگی آنان را نظارت می‌کنند، قطعا رفتار خود را اصلاح خواهند کرد و در نتیجه شاهد کاهش حوادث ترافیکی در شهرها خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این مطلب که در ۸ ماهه اول امسال ۴۵ نفر در اثر تصادفات در شهر کرمان جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: قطعا پس از افزایش تعداد دوربین های پایش تصویری، شاهد روند نزولی تخلفات رانندگی در شهر کرمان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: پروژه پایش تصویری یکی از پروژه‌های مهم شهر کرمان است.

وی ساماندهی فضای تردد شهری و مسایل امنیتی را از اهداف این طرح برشمرد و بیان کرد: هوشمندسازی شهرها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت خواهد شد لذا توجه به دولت الکترونیک امری الزامی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای هوشمندسازی شهرها را یکی از راهکارهای رسیدن هرچه سریعتر به اهداف دولت الکترونیک دانست و اظهار کرد: شهر کرمان حدود یک هزار دوربین برای پوشش جامع شهری نیاز دارد که هم اکنون ۴۱۰ دوربین آن تحقق یافته است.

وی اطلاع‌رسانی این مهم را امری الزامی دانست و بیان کرد: این اطلاع‌رسانی نباید براحساس امنیت تاثیر منفی داشته باشد. اگر اطلاع‌رسانی خوب باشد یک خود کنترلی در بین مردم به وجود خواهد آورد و در نتیجه در کوتاه مدت و دراز مدت باعث کاهش تخلفات ترافیکی خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان این مطلب که سالانه حدود ۱۷ هزار کشته در محورهای مواصلاتی کشور به دلیل تصادفات رانندگی را شاهد هستیم، اظهار کرد: با توسعه پایش تصویری می‌توانیم بخشی از این تلفات و خسارات ترافیکی را کاهش دهیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان