arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

میشل عون: شرایط کنونی لبنان ظرفیت طرح شروط را ندارد

"میشل عون" رئیس جمهور لبنان تاکید کرد شرایط کنونی این کشور ظرفیت مطرح کردن برخی شروط و در مقابل شروط معکوس آن را ندارد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رسمی لبنان خبر داد، میشل عون اظهار داشت: باید همه در تلاش باشیم راهی برای برون رفت از بحران کنونی پیدا کنیم و به سمت تحقق منافع کشور گام برداریم.

وی همچنین تاکید کرد: حمایت عربی از لبنان باید در اقدامات عملی نمود پیدا کند و شامل کمک برای برطرف کردن وضعیت وخیم اقتصادی باشد.

لبنان از بیش از چهل روز پیش صحنه تظاهرات اعتراض آمیز است که در هفته نخست با مسدود شدن بسیاری از راههای ارتباطی بیروت پایتخت این کشور و نیز سایر شهرها از جمله طرابلس در شمال و صیدا و صور در جنوب همراه بود، اما به تدریج راههای ارتباطی بازگشایی شد، اما بار دیگر از یکشنبه هفته گذشته پایتخت و برخی شهرها به ویژه طرابلس به دلیل مسدود شدن راهها و برخوردها و درگیری ها بین طرفداران گروههای مختلف، دستخوش تنش و ناآرامی شد تا جایی که طرابلس از شامگاه دوشنبه به مدت دو شب پی در پی صحنه درگیری و برخورد بین گروههای مختلف بود و این وضعیت چند مجروح نیز برجا گذاشت.

لبنان از زمان استعفای سعد حریری از نخست وزیری در هفتم آبان (29 اکتبر) همزمان با دومین هفته از تظاهرات مردمی، دارای دولت پیشبرد امور به ریاست حریری است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان