arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸

بولیوی پس از ۱۱ سال قطع رابطه با تل آویو: روابط دیپلماتیک با اسرائیل را از سرمی‌گیریم

وزیر خارجه دولت موقت بولیوی روز پنجشنبه بعد از ۱۱ سال اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با اسرائیل را از سر می‌گیرد. "اسرائیل کاتص" وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به تصمیم دولت موقت بولیوی گفت احیای روابط دیپلماتیک با بولیوی به روابط خارجی و جایگاه بین‌المللی اسرائیل کمک می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری میلنیو، "کارن لانگاریک" در کنفرانس خبری گفت: ما قصد داریم روابط دیپلماتیک را با اسرائیل از سر بگیریم.

وی افزود: روابط با در نظر گرفتن احترام به حاکمیت دولت از سر گرفته خواهد شد و آنها نیز صادقانه وعده همکاری متقابل دادهاند.

"اوو موارلس" رییس جمهوری سابق بولیوی بعد از انتخاب در سال ۲۰۰۹ به دلیل حملات اسرائیل به نوار غزه روابط دیپلماتیک خود با نظام آپارتاید صهیونیستی قطع کرد و آن را رژیم تروریستی خواند.

"اسرائیل کاتص" وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به تصمیم دولت موقت بولیوی گفت احیای روابط دیپلماتیک با بولیوی به روابط خارجی و جایگاه بین‌المللی اسرائیل کمک می‌کند.

به گفته وی، رایزنی‌ها در این خصوص از «مدت‌ها پیش» از طریق «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری راستگرای برزیل که روابط نزدیکی با تل‌آویو دارد، در جریان بوده است.

کاتص با ابراز خرسندی از برکناری «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری بولیوی، این تحول را زمینه‌سازی برقراری روابط دو جانبه توصیف کرده و گفته است که مورالس با اسرائیل خصومت داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان